اقتصادی 12:54 - 14 اسفند 1393
معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح دستاوردهای برگزاری مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا، از آمادگی ناوگان مسافری پایتخت دریایی ایران برای پشتیبانی از 5 میلیون نفر سفر ایمن نوروزی خبر داد.

آمادگی ناوگان دریایی هرمزگان برای جابه‌جایی 5 میلیون مسافر در نوروز 94‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مانور استانی جستجو، نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا با شرکت 6 فروند شناور، یک فروند بالگرد و‌ 50 نفر نیروی عملیاتی در پرتردد‌ترین مسیر مسافرت‌های دریایی کشور حد فاصل بندر شهید ذاکری قشم و بندر شهید حقانی‌ برگزار شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست ارزیابی این مانور در خصوص ضرورت‌های برگزاری مانورهای جستجو و نجات در آستانه تعطیلات نوروزی گفت: سالانه افزون بر 15 میلیون نفر‌سفر دریایی در محدوده بین سرزمین اصلی و جزایر استان هرمزگان انجام می‌شود.

‌مهدی نوفرستی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل آماری نشان می‌دهد افزون بر 95 درصد کل سفرهای دریایی کشور به این استان اختصاص دارد، افزود: علاوه بر این، تردد تعداد زیادی کشتی بزرگ تجاری و شناورهای نیمه سنگین ساحلی در آب های این استان، می‌طلبد که خدمات به بهترین شکل و در سریع ترین زمان ممکن به حادثه دیدگان ارائه شود.

نوفرستی وقوع حوادث دریایی و آلوده شدن آب های دریا را دو خطر عمده دریایی ارزیابی کرد و گفت: توان مجموعه نیروهای مدیریتی، عملیاتی و پشتیبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم از نظر دانش و هم از نظر مهارت به گونه‌ای باید افزایش یابد تا از هر نظر آماده مقابله با این دو خطر باشند.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف، انجام مانور، ضرورت اجتناب ناپذیر است تا همه کسانی که در عملیات جستجو، نجات دریایی و مقابله با آلودگی آب دریا شرکت می‌کنند با انجام این مانور هماهنگی‌های لازم را در عمل تمرین کنند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تحقق اهداف پیش بینی شده در مانور استانی جستجو، نجات دریایی و مقابله با آلودگی در آب‌های جزیره قشم سخن به میان آورد و گفت: در این مانور ارتباط بین هوا و دریا و هماهنگی بین این دو بخش تمرین شد و توان آنها برای انجام این عملیات مورد ارزیابی قرار گرفت.

نوفرستی همچنین به اهمیت نحوه مدیریت این گونه عملیات تاکید کرد و یادآور شد: این مانور نشان داد که مدیریت این عملیات در بخش‌های مختلف در چه سطح از توانمندی و اشراف قرار دارد.

وی به تعدد وقوع حوادث دریایی در آب های محدوده استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: افزون بر 75 درصد حوادث دریایی کشور که دارای شرایط اضطرار و نیازمند عملیات امداد و نجات هستند دراین محدوده اتفاق می‌افتد و در نتیجه لازم است دانش، مهارت و تجربه همکاران بخصوص در عرصه هماهنگی بین خشکی و دریا و کشتی با کشتی هر چه بیشتر افزایش یابد.

نوفرستی یادآور شد: در این مانور از قایق پیشرفته RIB رونمایی شد که قابلیت مانور بالا و امداد و نجات در نقاط کم عمق و ساحلی را دارد. همچنین جدیدترین امکانات و تجهیزات جمع آوری آلودگی نفتی نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پیش بودن سفرهای نوروزی را نیز یکی دیگر از دلایل برگزاری این مانور دانست و بیان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته چند روز مانده به تحویل سال نو، هموطنان‌ از سراسر کشور به سمت شهرها و جزایر استان هرمزگان حرکت می‌کنند و این استان به مقصد اصلی سفرهای نوروزی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 94 در چهار بخش ایمنی مسیر تردد، ایمنی بنادر مسافری، ایمنی شناورها و اطلاع رسانی اجرایی از تاریخ 25 اسفندماه 93 آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد شد.


5980210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت موتورسیکلت‌سازی باجاج (Bajaj) به‌زودی از اولین موتورسیکلت در جهان که با سوخت CNG کار می‌کند، رونمایی خواهد کرد که می‌تواند موتورسیکلت‌ها را از نظر زیست محیطی پایدارتر و کارکردن آنها را ارزان‌تر کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو مشارکت‌های مردمی و عرضه زمین است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است و بسیار بالاست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با اصلاح قیمت خرید و پرداخت مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پیش‌بینی می‌شود که در تولید گندم صنف و صنعت و خبازی‌ها به خودکفایی کامل برسیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تا پایان اردیبهشت با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه، قیمت در بازار روند کاهشی به خود می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» حائری گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی گزارش شده و شاهد ممنوعیت تردد در محور چالوس هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها نهایی و ابلاغ شد، بر اساس این قانون شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دومین ماه سال میلادی با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد و صادرات آلمان به ایران در این ماه ۴۶ درصد و واردات ایتالیا از ایران ۹۶ درصد رشد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است