استانی 13:14 - 18 اسفند 1399

افتتاح ۱۹۳ مرکز خدمات بهزیستی در خراسان رضوی

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: امروز ۱۹۳ مرکز خدمات بهزیستی در خراسان رضوی افتتاح شد که ۷۷ مورد از آنها در مشهد قرار دارد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی افزود: خصوصیات این مراکز، محله محور و مددکار محور بودن، محوریت بر اساس فناوری و خدمات اینترنتی، عدالت محور بودن و جلوگیری از مراجعات مکرر و بعضاً بی نتیجه به مراکز محدود در سطح شهرهاست.

وی با بیان اینکه با افتتاح این مراکز در خراسان رضوی برای هزار نفر شامل مددکار، روانشناس و کادر اداری شغل ایجاد شده افزود: یکی از اقدامات مهم در راستای فعالیت مراکز مثبت زندگی، مهندسی معکوس است. در این مراکز به جای اینکه مددجویان به مراکز مراجعه کنند، مراکز بهزیستی با مراجعه به جامعه هدف و نیازسنجی و معرفی آنها به مراکز مورد نیاز، اقدامات لازم را برای رفع مشکلات آنها انجام می‌دهند.

فیروزی با اعلام اینکه بودجه صرف شده برای احداث مراکز مثبت زندگی در کل کشور ۶ هزار میلیارد تومان و در استان خراسان رضوی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است افزود: هیچکدام از این مراکز از قبل افتتاح نشده بودند، بلکه از ابتدای سال با انجام فراخوان، درخواست‌ها ثبت شد و حدود ۳ ماه است که این مراکز به صورت آزمایشی فعالیت می‌کنند تا نقایص، مشخص و زیرساخت‌ها بهبود یابد.


10982493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است