اقتصادی 12:18 - 29 دی 1395
معاملات بازار جهانی تحت تاثیر نوسانات ارزی مربوط به مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا و اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره جدایی از اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

واکنش دلار و پوند به اظهارات ترامپ و می

به گزارش ایسنا، حرکت قیمت‌های ارز در معاملات روز جاری بازار آسیا تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار گرفت.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، ۰.۳ درصد اُفت کرد و در ۱۰۰.۶۴ واحد ایستاد. این شاخص روز سه شنبه پس از انتشار اظهارات ترامپ درباره قوی بودن دلار و لطمه آن بر رقابت پذیری شرکت‌های آمریکایی در برابر رقبای چینی خود، ۰.۸ درصد سقوط کرده بود. اظهارات ترامپ چند دهه سیاست اقتصادی آمریکا را نقض کرد. از سوی دیگر اعلام جزئیات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی ترزا می، افزایش ۳.۱ درصدی پوند در برابر دلار را بدنبال داشت با این همه ارز انگلیس در اواخر معاملات آسیایی ۰.۶ درصد اُفت کرد و به ۱.۲۳۳۶ دلار رسید.

تحلیلگران در گروه بانکی ANZ اعلام کردند رشد چشمگیر ارزش پوند پس از سخنرانی ترزا می نشان داد که دورنمایی جدایی دشوار این کشور از اتحادیه اروپا پیش از این مورد لحاظ قرار گرفته است.

در بازار معاملات ارزی در منطقه آسیا اقیانوسیه، سایر ارزها از رشد روز گذشته عقب نشینی کردند و تنها وون کره جنوبی ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۱۶۵.۹۰ وون در برابر دلار رسید. ین پس از اینکه روز سه شنبه ۱.۴ درصد صعود کرد، ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱۳.۲۶ ین در برابر هر دلار رسید. دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا ۰.۳ درصد اُفت کرد و به ۰.۷۵۴۱ دلار رسید در حالیکه روز سه شنبه ۱.۲ درصد رشد داشت. یوان پس از رشد ۰.۸ درصدی در روز سه شنبه، ۰.۲ درصد ضعیف‌تر شد و ۶.۸۶۶۷ یوان در برابر دلار معامله شد. یورو پس از رشد ۱.۱ درصدی در روز سه شنبه، ۰.۳ درصد اُفت کرد و ۱.۰۶۸۴ دلار معامله شد.

ارزش معاملات سهام در توکیو پس از اینکه قوی شدن ین، قیمتها را اوایل صبح چهارشنبه تحت فشار قرار داد، بهبود یافت. شاخص تاپیکس پس از اینکه ۰.۹ درصد عقب نشینی کرد، ۰.۵ درصد افزایش یافت. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ در استرالیا از اُفت روز سه شنبه بهبود نیافت و با ۰.۴ درصد کاهش بسته شد. در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ ۱.۲ درصد صعود کرد. شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین ۰.۳ درصد رشد کرد و شاخص شنزن کامپوزیت ۰.۱ درصد کاهش یافت. شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، ۰.۴ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید. انتظار می رود ثبات بازارهای آسیایی به اروپا هم گسترش پیدا کرد. بازارهای اروپایی بزرگ در آغاز معاملاتشان به سطح بالاتری متمایل بودند.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، بازارهای اوراق قرضه دولتی پس از رشد روز سه شنبه، با کاهش قیمت روبرو شدند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا که برخلاف قیمت حرکت می‌کند، با دو واحد افزایش، به ۲.۳۵ درصد رسید. بازده اوراق قرضه ژاپن با یک واحد افزایش، ۰.۰۶ درصد بود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله انگلیس پس از کاهش پنج واحدی در روز گذشته، در معاملات آسیایی ثابت بود. در حالیکه بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا، با سه واحد اُفت، به ۲.۶۷۳ درصد رسید.

در بازارهای کالا، قیمت‌های نفت اندکی افزایش یافت. نفت برنت ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۵۵.۶۴ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳ درصد رشد، در ۵۲.۶۵ دلار در هر بشکه ایستاد. قیمت هر اونس طلا پس از ۱.۲ درصد صعود در روز گذشته، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۱ دلار رسید.

انتهای پیام


8681129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از ورود 7 فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام (ره) خبر داد و گفت: این نهاده ها از برزیل و آرژانتین خریداری شده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سرمایه گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی گفت: شرکت ملی نفت مدعی افزایش تولید و ‏صادرات نفت است اما مطالبات صندوق توسعه ملی را پرداخت نمی کند.‏
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» با حضور مقام های رسمی ایران و آذربایجان بزودی سد « قیز قلعه سی» افتتاح می شود و با افتتاح آن، سد «خداآفرین» نیز به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی رگبار و رعد و برق در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و سمنان تهران را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی بارانی ...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد، به دلیل تعطیلی حوزه ساخت و ساز مسکن در دهه 90، نرخ رشد اجاره مسکن در پایان این دهه نسبت به سال ابتدایی دهه 90 رشد حدود 3 برابری داشته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: 620 هزار مجوز کاغذی با دریافتِ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها، الکترونیکی شدند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 2353 دلار و 48 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در 10 استان طی امروز از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز یکشنبه و تشدید بارش ها در دوشنبه و سه شنبه آینده خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طرحی که در کشور تحت عنوان کشاورزی قراردادی اجرا می شود در واقع هنوز در حد خرید توافقی است، زیرا در کشاورزی قراردادی باید قبل از آغاز کشت، کلیه الزمات تولید از جلمه بذر، کود، سم، آموزش وخدمات فنی به صورت اعتباری در اختیار کشاورزان قرار گیرد....
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.57 افزایش به 84 دلار و 36 سنت رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است