استانی 15:35 - 28 مهر 1397
معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: 150 پروژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند، شناسایی و مراحل واگذاری آن‌ها انجام شد و در سال جاری 30 پروژه مهم دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

30  پروژه در چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش ایسنا، علیرضا شجاعی 28 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، عملیاتی شدن رصد، پایش و ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه در استان از سال گذشته، اتمام طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را از برنامه‌های حوزه برنامه‌ریزی سازمان عنوان کرد و گفت: مطالعات طرح توسعه روستایی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است.

وی افزود: مرحله تدوین اسناد توسعه اقتصادی 9 شهرستان استان انجام شده که در حال تلفیق با اسناد بالا دستی است.

شجاعی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان و انجام مطالعاتی در خصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان از جمله تحلیل جامعه بیکاران، گفت: حدود هشت هزار تحصیل‌کرده بیکار خانم در استان وجود داردکه عمده بیکاران در گروه سنی 20 تا 29 سال هستند، بنابراین باید سیاست‌گذاری‌ها به سمت ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده باشد.

وی گفت: بایستی در طول برنامه ششم توسعه 50 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا به نرخ بیکاری هشت درصد دست یابیم به این معنا که باید به طور میانگین، سالانه حدود 12 هزار فرصت شغلی در استان فراهم شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته تمایل به کار در جامعه افزایش یافته است، تصریح کرد: اشتغال گروه سنی 50 سال در استان، 30 درصد افزایش یافته است و آن گروه سنی توانستند از فرصت شغلی بوجود آمده بیشتر استفاده کنند، به گونه‌ای که فرصت شغلی برای گروه سنی 20 تا 29 سال کمتر شد.

وی در خصوص واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، بیان کرد: 150 پروژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند، شناسایی و مراحل واگذاری آن‌ها انجام شد و در سال جاری 30 پروژه مهم دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: میزان اعتبارات تخصیص یافته امسال به استان 824 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 1.8 درصد رشد داشته است.

علی شهریارپور با اشاره به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان، تصریح کرد: اگر بخواهیم پتانسیل‌هایی که در استان وجود دارد را به منصه ظهور برسانیم چندین برابر این اعتبارات مورد نیاز است که در این زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه بحث بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح استان‌ها از دو سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این بحث در سطح دستگاه‌های اجرایی استان آغاز شده که امید است تا پایان سال جاری تمامی دستگاه‌های بودجه‌ای استان، از بودجه‌ریزی عملیاتی بهره‌مند شوند و نگرانی‌ها، عدم شفافیت‌ها و پاسخگویی‌هایی که دغدغه افراد است از طریق بودجه‌ریزی عملیاتی محقق خواهد شد.

شهریارپور با اشاره به وجود یک هزار و 600 پروژه نیمه تمام در استان، بیان کرد: لازم است طبق اولویت‌بندی این پروژه‌ها تامین اعتبار شوند.

وی در خصوص پروژه‌ راه آهن اصفهان – شهرکرد – خوزستان و پتروشیمی لردگان، خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه راه آهن از سمت مبارکه- سفید دشت – شهرکرد در حال تامین اعتبار است و فاز اصفهان- شهرکرد- اهواز به مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیاز دارد، همچنین بحث خوراک پتروشیمی لردگان از سمت گچساران عملیاتی نشد که امید است هر چه سریع‌تر خوراک این پترشیمی، برای استان محقق شود.

انتهای پیام


9948430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است