استانی 10:42 - 15 اسفند 1393
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: امروز باید زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در معادن استان سمنان فراهم شود.

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در معادن سمنان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای صبح امروز در جمع معدن‌کاران استان سمنان، ضمن بیان اینکه معادن استان سمنان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این استان به حساب می‌آیند و باید به این موضوع در استان بیشتر توجه کرد، اظهار کرد: استان سمنان با توجه به این معادن ممتاز و درجه یک می‌تواند در رتبه اول استخراج معادن کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان معادن گچ و نمک نمونه‌ای در سطح جهان داریم و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود، ادامه داد: برای استفاده کامل‌تر از معادن استان سمنان باید بررسی‌های کارشناسانه و لازم در این زمینه انجام شود تا استخراج از این معادن به صورت علمی باشد و نهایت بهره‌برداری از این معادن درجه یک انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان همچنین با بیان اینکه گردش پول و ارزش افزوده معادن در کشور بسیار خوب است و باید در این بخش سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود، افزود: حمایت بیشتر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و کافی برای فعالان این عرصه و سرمایه‌گذاران داخلی زمینه فعالیت بیشتر در بخش معدن را در استان سمنان فراهم خواهد کرد و مسئولان باید به این نکته توجه کنند.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی یک صنعت در کشور تمام امکانات را می‌توان به یک استان دیگر منتقل کرد به غیر از زمین مناسب، تصریح کرد: استان سمنان دارای زمین‌های بسیار مناسب برای ایجاد و راه‌اندازی صنعت و تولیدات داخلی است و این موضوع و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این استان زمینه انتقال بسیاری از صنایع را از تهران به سمنان فراهم کرده است.

وی گفت: وجود زمین‌های مناسب برای انتقال پساب‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در استان سمنان یکی دیگر از مزیت‌های این استان است که خطرات زیست‌محیطی صنایع را در استان به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه باید از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی بیشترین حمایت انجام شود، اظهار کرد: صنایع کوچکی که در سمنان آغاز به کار می‌کنند، نیاز به حمایت بیشتری دارند؛ چرا که تازه‌کار هستند و باید از نظر مالی به صورت جدی حمایت شوند.


5983965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است