علمی فناوری 14:00 - 01 مهر 1393
فناوری چاپ سه بعدی روز به روز ابعاد تازه ای پیدا می کند. در تازه ترین نوآوری صورت گرفته در این زمینه محققان خوش ذوق از طرح اولیه دستگاهی رونمایی کرده اند که پلاستیک های دور ریز را به وسایل مورد نیاز تبدیل می کند.

چاپ ارزان از پلاستیک​های دور ریز

فناوری چاپ سه بعدی در کنار جذابیت خاصی که دارد با چالش بزرگی نیز همراه است و آن چیزی نیست جز بالا بودن مواد اولیه مورد نیاز برای خلق وسایل مورد نظر.

یک دستگاه چاپ سه بعدی که بزرگی به اندازه یک مایکرویو دارد این مشکل را حل کرده به طوریکه برای چاپ سه بعدی وسایل مختلف تنها کافی است مواد پلاستیکی بلااستفاده نظیر قوطی پلاستیکی شیر و نوشیدنی ها و حتی اسباب بازی های معیوب گوشه و کنار خانه را از درب بالایی درون آن قرار داده و با فشردن تنها یک دکمه شاهد چاپ سه بعدی وسیله مورد نظر باشیم.

این دستگاه مجهز به صفحه لمسی ویژه ای است که بر روی آن نمایشگر آغاز به فرآیند پردازش پلاستیک و همچنین انتخاب گزینه مورد نظر برای تولید وسیله ای خاص دیده می شود.

هزینه نه چندان زیاد این فناوری نوین (که البته هنوز در حد یک ایده اولیه است) در کنار استفاده از مواد پلاستیکی دور ریز از مزایای عمده آن به شمار می آید.(مهر)


4777426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد ملی جمعیت از استخدام بیش از ۱۵۷۰ ماما در سراسر کشور با مجوز سازمان امور استخدامی در سال گذشته خبر داد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی یک پژوهشگاه، مشارکت با بخش خصوصی برای تکثیر گاوهای گوشتی پربازده را راهی برای افزایش خودکفایی گوشت کشور دانست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرشیدی گفت:آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت گفت: اجرای تعرفه‌گذاری خدمات ماما با رفع نواقص انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پورثانی گفت: در سال‌های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت ظاهراً در حال توسعه‌ مدل زبانی بزرگ خود با نام رمز MAI-۱ است تا از وابستگی به OpenAI بکاهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۰ به ۷۰۰ مرکز افزایش یافته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان آمریکایی می‌گویند تعداد افرادی که در این کشور به دلیل تشدید استرس به دنبال مراقبت‌های سلامت روان هستند رو به افزایش است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از یکم فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری، شش تن از هموطنان جان خود را بر اثر برخورد صاعقه از دست دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است