استانی 16:44 - 01 تیر 1397

اجرای طرح مهارت‌آموزی به توسعه اشتغال در اردبیل کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی بعد از ظهر جمعه در جلسه بررسی طرح های اشتغالزایی در اردبیل افزود: دولت برای ایجاد اشتغال چند طرح پیشنهاد داده که از این بین دو طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی می تواند به ایجاد اشتغال در این استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها در استان کلید خورده است،‌ یادآور شد:  طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: رویکرد این طرح استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در کارگاه ها و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی است.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروهای مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی برشمرد.

رحیمی حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت با استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح تصرح کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار، متقاضی در کنار استاد کار و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و ضمن آشنایی با محیط کسب و کار و کسب خودباوری، برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.


9818792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است