استانی 11:25 - 20 مرداد 1399
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان هدف گذاری سالیانه تاسیس ۱۰سمن جوان متناسب با جمعیت استان در نظر گرفته شده، در حالی که طی دو سال گذشته ۲۶ سمن معادل رشد ۱۶۰ درصدی در استان به ثبت رسیده است.

تحقق ۱۶۰ درصدی تاسیس سمن‌ها در چهارمحال و بختیاری

حمید کریمی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷ سمن در سطح استان مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ سمن در سال ۹۷، و ۱۴ سمن در سال ۹۸ در استان به ثبت رسیده، به این معنا که استان فراتر از برنامه در نظر گرفته شده وزارت ورزش و جوانان در تاسیس سمن ها پیش رفته است.

وی افزود: از مجموع سمن‌ها، ۲۱ سمن در شهرستان شهرکرد، ۱۲ سمن شهرستان لردگان، ۱۱ سمن شهرستان بروجن، ۷ سمن شهرستان فارسان، ۵ سمن شهرستان اردل، ۴ سمن شهرستان کوهرنگ، ۲ سمن شهرستان کیار، ۳ سمن شهرستان بن و ۲ سمن در شهرستان سامان فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تشریح کرد: ۶۵ درصد سمن‌ها در حوزه اجتماعی شامل آسیب‌های اجتماعی ، ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ، مبارزه با مواد مخدر و ... و مابقی در حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی، ورزشی و گردشگری در حال فعالیت هستند.

کریمی در ادامه برگزاری دومین مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان چهارمحال و بختیاری و فعالیت مجمع سازمان‌های مردم نهاد در راستای ایجاد تعامل سازنده میان سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تقویت سرمایه اجتماعی، تلاش گسترده سمن‌های استان در سال گذشته از طریق جذب حمایت خیرین( بیش از ۱۵ میلیارد ریال)، حضور جهادی در محل‌های آسیب دیده و کمک به سیل زدگان کشور، ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی در راستای حمایت از آسیب دیدگان سیل، تلاش گسترده در کاهش شیوع ویروس کرونا  توزیع بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی، تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و ... در راستای اطلاع رسانی در حوزه کاهش شیوع ویروس کرونا دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال د بختیاری در ادامه اهداء جهیزیه به بیش از ۵۰ زوج نیازمند در سطح استان توسط سمن‌های فعال در حوزه ازدواج، برگزاری جلسات و کارگاه‌های تخصصی در حوزه ازدواج آسان و پایدار در ۹ شهرستان استان با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار را از اقدامات شاخص در حوزه سازمان‌های مردم نهاد برشمرد.

انتهای پیام


10659963
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است