استانی 10:52 - 12 مهر 1394
استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک معاونین وزارت بهداشت افغانستان و پاکستان عنوان کرد: در حوزه علوم پزشکی درب مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی ما با کمال میل به روی کشورهای همسایه باز است زیرا نگاه به حق انسانی مرز نمی‌شناسد.

اعلام آمادگی سیستان و بلوچستان برای درمان بیماران کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: نگاه به حق انسانی مرز نمی‌پذیرد و ما به طریق اولی به همسایگان توجه ویژه‌ای داریم و آسیب در هر حوزه از کشورهای منطقه، آسیب ما و قوت آنان قوت ماخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان مسلمان هستند و آموزه‌های دینی به ما آموخته است که قدر دو نعمت سلامت و امنیت را باید بدانیم.

وی ادامه داد: با تدبیر و برنامه‌ریزی می‌توانیم به ارتقای شاخص‌های سلامت در مرزها دست پیدا کنیم و اگر این تدابیر و آینده‌نگری‌ها نباشد جان انسان‌ها و سلامت آنان به مخاطره خواهد افتاد، همان‌گونه که سوء تدبیر در سرزمین منا و مناسک حج جان انسان‌های زیادی را به مخاطره انداخت.

استاندار با اشاره به حدیث نبوی که هر کس که شب را به صبح برساند و فریاد انسانی را مورد توجه قرار ندهد از مدار اسلام و انسانیت خارج است، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه ایران در زمان نیاز بهترین یار و یاور ایران بوده‌اند و با دید وسیع انسان دوستی باید درکنار کشورهای همسایه باشیم.

هاشمی به معاونین وزارت بهداشت دو کشور افغانستان و پاکستان که در چند روز گذشته برای بررسی توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان حضور داشتند و شب گذشته استان را ترک کردند، گفت: توان علمی بهداشت و درمان ایران بر شما که رصد می‌کنید پوشیده نیست. پس با تمام توان آماده توسعه همکاری‌ها بخصوص درحوزه سلامت و سایر بخش‌ها با دو کشور افغانستان و پاکستان هستیم.

استاندار گفت: ما توسعه روابط با همسایگان و کشور همسایه را در سرلوحه برنامه‌های خودمان قرار داده‌ایم و در حوزه پزشکی درب مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی ما به روی کشورهای همسایه با کمال میل باز خواهد بود، و اطمینان داریم که انباشت توانایی‌ها وهم افزائی‌های علمی سه کشور می‌تواند به زیبایی در حوزه سلامت منجر به خدمت شود.

استاندار در ادامه افزود: باید راهکاری بیندیشیم که بتوانیم مرزهای خودمان را از هرگونه آلودگی پاک نگه داریم و متاسفانه ورود و خروج غیرمجاز اتباع دو کشور در روند سلامت شهروندان تاثیرگذار بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تردد قانونی اتباع دو کشور افغانستان و پاکستان، پذیرای تردد مجاز آنان در آینده نزدیک باشیم و این ارتباطات تا پاک شدن مرزها مداوم باشد.

دکتر عبدالله معاون وزیر بهداشت افغانستان ضمن تقدیر از دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فلج اطفال در پاکستان و افغانستان به عنوان معضل اصلی دو کشور است و در سال 2012 بعنوان اورژانس جهانی مطرح شده است، و با توجه به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورهای همسایه، تلاش می‌کنیم تا این بیماری را ریشه کن کنیم.

وی گفت: به دلیل زیرساخت‌های قوی در ایران از سال 2001 در ایران فلج اطفال ریشه کن شده است و از تجربه‌های ایران در مسیر حذف استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام


7159268
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است