علمی فناوری 23:15 - 02 خرداد 1394
در حال بروزرسانی// فرهادی در برنامه نگاه یک:
وزیر علوم گفت:رتبه بندی دانشگاه ها تا پایان تابستان انجام می شود

فرهادی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و کنکور باشگاه خبرنگاران،محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری امشب(شنبه) در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تبیین عملکردش در وزارت علوم از زمان تصدی این پست پرداخت و اظهار کرد:سعی کردیم طی پنج ماه اخیر یک شناسایی از ابعاد مختلف فعالیت در وزارتخانه داشته باشیم.



وی افزود: شورای برنامه ریزی درسی فعالتر از گذشته شده و 15 برنامه درسی جدید در سطوح کارشناسی تا دکترا برای علوم انسانی و همچنین 54 برنامه درسی جدید بین رشته ای تصویب و 35 برنامه درسی در سطوح مختلف مورد بازنگری قرار گرفت.



وزیر علوم با اشاره به آماده سازی طرح اولیه رتبه بندی دانشگاه‌ها گفت: 2600 موسسه آموزش عالی داریم که از این تعداد بیش از 160 موسسه عنوان دانشگاه را دارند.



فرهادی افزود: اواخر سال گذشته شاخص های لازم احصاء و 20 دانشگاه برتر و 10 دانشگاه تیپ یک را معین کردیم که این دانشگاهها باید ماموریت های مشخص‌تری را دنبال کنند. دانشگاههای تهران، امیر کبیر، شریف، علامه طباطبایی، شیراز، مشهد، اصفهان در ردیف دانشگاه های برتر قرار می گیرند.



وی تاکید کرد: طرح رتبه بندی دانشگاهها باید تا پایان تابستان به صورت جامع و کامل اجرا شود زیرا برای این دانشگاهها برنامه جامعی داریم.









ادامه دارد ...


6429513
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه تهران از مصوبه هیأت امنای این دانشگاه برای راه‌اندازی شعبه‌های دانشگاه در سه خوشه شامل حوزه خاورمیانه و آفریقا، اوراسیا و شبه قاره هند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد دانشگاه ایرانی موفق به تهیه و تعیین ویژگی امول ژل‌های خوراکی حامل لیپاز پانکراسی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مسابقات کوئرا گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال حامی برگزاری هشتمین دوره کدکاپ است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک متخصص چشم درباره شست‌وشوی چشم با چای و تاثیرات آن، نکاتی را مطرح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد برای دست یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عین‌الهی ضمن تاکید بر برقراری درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی، آخرین وضعیت درمان و تولید داروی ایرانی بیماران SMA را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو گفت: آب چاه‌ها ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی و صنعتی آلوده به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو گفت: آب چاه‌ها ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی و صنعتی آلوده به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال تا ۳۰ خرداد تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت در هفته گذشته خبر داد.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است