اجتماعی 19:14 - 22 مهر 1400
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بازدید از پروژه های مدیریت شبکه سیلاب شهر تهران گفت: در آبان ماه ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آبهای سطحی به کانالهای اصلی را به نتیجه می رسانیم.

بهره برداری از ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی پایتخت در آبان ماه

به گزارش ایسنا عباس شعبانی پس از بازدید از پروژه های شبکه مدیریت سیلاب شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد: برنامه‌هایی که برای اجرای پروژه های عمرانی در نظر گرفتیم در بازه شش ماهه، یک‌ساله، دو ساله و چهار ساله است. تصمیم داریم در بازه شش ماهه پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و خدمتی را به مردم تهران ارائه کنیم.  

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به این که فصل بارندگی نزدیک است، اظهارکرد: باید پروژه های هدایت، جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی را سریع‌تر به سرانجام برسانیم تا مشکلی برای شهروندان تهرانی به وجود نیاید.

وی درباره چالش مدیریت سیلاب ها گفت: خاکریزآب با مشکل معارضان ملکی و تاسیساتی روبرو است. به همین جهت باید تعاملات بین بخشی بیشتر شود و با هم افزایی با سازمان های مربوطه این پروژه ها را به بهترین شکل به ثمر برسانیم.

شعبانی تاکید کرد: به علت مشکلات مالی و عدم نقدینگی، سرعت پیشرفت پروژه های مدیریت سیلاب های شهر تهران کاهش یافت. با تزریق منابع مالی، باید سرعت پروژه ها را افزایش دهیم تا در موعد مقرر بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در آبان ۶ کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی به کانالهای اصلی را به نتیجه می رسانیم، گفت: طبق طرح جامع شهر تهران باید از حدود ۷۰۰ کیلومتر کانال و مسیر اصلی بهره برداری شود. تاکنون ۵۳۰ کیلومتر از این ۷۰۰ کیلومتر اجرا شده است و باید ۱۷۰ کیلومتر باقی مانده در بازه زمانی ۲۰ ساله اجرا شود اما ۲۰ سال زمان زیادی است و ما با یک طرح ضربتی این مدت را نصف کرده‌ایم و برنامه داریم که در ۱۰ سال ۱۷۰ کیلومتر کانال اصلی به بهره برداری برسد. در بازه زمانی چهار سال مدیریت شهری کنونی باید ۷۰ کیلومتر کانال های اصلی مسیرهای آبهای سطحی را به بهره برداری برسانیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که بزرگترین مشکل درزمینه مدیریت آبهای سطحی چیست؟ گفت: عموم مشکلات، معارض های تاسیساتی مانند شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز و... است که با مسیرهای آب‌های سطحی تقاطع دارند. با تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری و نهادهای خدمت رسان، این مشکلات به سرعت برطرف شده و پیمانکاران به راحتی پروژه‌های خود را پیش خواهند برد.

وی درباره تونل فتح تاکید کرد: چند سالی است که این پروژه شروع شده و با پیشرفت خوبی که داشته به میانه راه رسیده است. تلاش بر این است که تونل فتح که سه نقطه است و تا وردآورد ادامه دارد تا سال آینده ‌به بهره‌برداری کامل برسد. با دستگاه TBM عملیات اجرایی در حال انجام است و فقط مشکل تامین مواد اولیه وجود دارد که در تلاشیم ابن مواد اولیه را تامین کنیم.  

شعبانی درباره رضایت از پیشرفت پروژه فتح اظهارکرد: در برنامه ۲۰ ساله این پروژه روند خوبی را طی کرده است اما سعی داریم در برنامه ۱۰ ساله ۱۷۰ کیلومتر کانال های اصلی شبکه هدایت و مدیریت آب‌های سطحی به بهره برداری برسد بنابراین حمایت های کارفرما و تلاش پیمانکاران دوبرابر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آب‌های آلوده پساب ها و فاضلاب به آب های سطحی ریخته می شود، آیا قرار نیست با کمک شرکت آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست مدیریتی روی این مسئله به وجود آید؟ گفت: حتما مذاکراتی در این مورد خواهیم داشت. جلسات اولیه تشکیل شده و نقاط اتصال فاضلاب به آب‌های سطحی شناسایی شده است. این نقاط کم نیستند. شرکت آب و فاضلاب در یک برنامه زمان‌بندی شده این نقاط را مسدود می کند تا آب فاضلاب به شبکه آب های سطحی وارد نشود. قطعا باید تا سال آینده تمام این نقاط مسدود شوند.

معاون  فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تشکیل سازمان آب های سطحی و رودخانه ای اظهارکرد: در دوره گذشته شورای شهر این موضوع مصوب شد که شرکت خاکریزآب به سازمان هدایت آبهای سطحی شهر تهران تبدیل شود. اقدامات اولیه انجام شده اما به واسطه تغییر مدیریت شهری باید این موضوع مطرح و تصویب شود. فکر می کنم اعضای شورای شهر نیز با این مصوبه موافق باشند و به زودی این تغییر صورت گیرد.

شعبانی ادامه داد: عمده هدف این است که هدایت و نگهداشت آب‌های سطحی به خوبی انجام پذیرد. نگهداشت آب‌های سطحی بسیار مهم است. بعضی از مسیل ها قدیمی و فرسوده شده است. باید یک موقعیت فراسازمانی به شرکت خاکریزآب بدهیم چون در اجرای اهداف خود با بسیاری از ارگان‌ها درگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «شهر» وی در پایان اظهارکرد: نگهداری کانال ها بر عهده معاونت خدمات شهری است. وقتی بهره برداری توسط مناطق، احداث توسط شرکت خاکریزآب و بهره برداری توسط خدمات شهری باشد ممکن است تداخلاتی ایجاد شود که با تشکیل سازمان هدایت آب های سطحی این مشکلات از بین می رود.

انتهای پیام


11271749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است