بازار 14:44 - 07 تیر 1399

پاریس، تفلیس و تورنتو، شهرهایی که از دیدن آن سیر نمی‌شوید!

سه شهر پاریس، تفلیس و تورنتو اگرچه هر کدام در گوشه از دنیا قرار گرفته اند اما با دیدن این سه شهر گویی نیمی از دنیا را دیده اید. هر کدام از این شهر‌ها علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاهای تاریخی بسیاری است از این رو متناسب با هرسلیقه ای جاذبه‌های دیدنی وجود دارد بنابراین هر ساله پذیرای گردشگران  متعددی هستند. در این مقاله نگاه مختصری به هر سه شهر داریم تا علت مشهور بودن این سه شهر برای یک سفر خاطره انگیز را بررسی کنیم.

 

تورنتو، شهر تنوع فرهنگی قاره آمریکا

تورنتو یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای کشور کاناداست. شهرت تورنتو و جذابیت‌هایش به قدری بالاست که بسیاری به اشتباه گمان می‌کنند تورنتو پایتخت کشور وسیع کاناداست. وقتی شهر تورنتو را برای بازدید و گردش انتخاب می‌کنید گزینه‌های جذاب و متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرد. از انواع موزه‌ها و گالری‌ها بگیرید تا برج بلند و معروف سی‌ان و البته جزیره‌های تورنتو، بخشی از دیدنی‌های توریستی تورنتو هستند. همچنین باید بدانید که شهر تورنتو به آبشار باشکوه نیاگارا بسیار نزدیک است. قاره آمریکا هر چند از دیرباز بومیانی داشته است، اما جمعیت امروز این کشورها، محصول رشته‌ای از مهاجرت‌ها به این قاره بوده است. مهاجرت اسپانیایی‌ها، پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها ابتدا این قاره را به استعمار درآورد. سپس در سده‌های پس از انقلاب صنعتی و دوران مدرن، اهالی کشورهای دیگر مسافران قاره آمریکا بودند. کشور کانادا و شهر تورنتو در نیمه غربی این کشور هم از این قاعده مستثنی نبود. تورنتو که در نزدیکی ساحل قرار گرفته، از جمله نقاطی بوده است که کشتی‌های گذشته از اقیانوس اطلس در کنار آن لنگر می‌انداخته‌اند. بسیاری از این مهاجران که در جنگ جهانی اول و دوم بر تعدادشان افزوده شد، در همین شهر ماندگار شدند و فرهنگ بومی خود را در کسب و کار و سبک زندگیشان بروز دادند.

اکنون تورنتو شهری با طبیعتی شگفت‌آور است که در بستر شهری مدرن، صنعتی و ثروتمند، تصویری از تنوع فرهنگی و اجتماعی را به نمایش گذاشته است. بر اساس آمارها نزدیک به ۵۰ درصد جامعه تورنتو را افرادی تشکیل می‌دهند که بیرون از کانادا زاده شده‌اند. این علاوه بر اینکه به معنای مهاجرپذیری بالای تورنتو است نشان می‌دهد این شهر چه اندازه میزبان خوبی برای تنوع فرهنگی و گردشگری است.

شما اگر با بلیط کانادا به فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بروید، می‌توانید در همان آغاز این تنوع فرهنگی را در فرودگاه ببینید. سپس این گوناگونی در غذاهای رستوران‌های رنگارنگ آسیایی، کارائیبی، آفریقایی، چینی و لاتین در سطح شهر تکرار می‌شود.

 

 

پاریس موزه ای به گستردگی یک شهر

 

پاریس در اروپا اغب شهری به وسعت موزه نامیده می‌شود. و از آنجایی که ساخت ساختمان‌هایی با نمای مدرن و آسمان خراش ‌های بلند در نزدیکی بافت تاریخی این شهر ممنوع است باعث شده نما و بافت سنتی خود را بیشتر حفظ کند. پس اگر در خیایان‌‌های قسمت تاریخی این شهر قدم بزنید به هر طرف که نگاه می‌کنید ساختمان‌هایی می‌بینید که ظاهرشان گویای تاریخی بلند و معماری غنی است که دل هر گردشگری را می‌رباید. در کنار این همه وجه تاریخی و باستانی می‌توانید رود سن را ببینید که از قلب این شهر می‌گذرد در واقع تاری این شهر با رود سن گرده خورده است از این رو اکثر جاذبه‌‌های تاریخی این شهر مانند برج ایفل، موزه اورسای، کلیسای سنت شپل و نوتردام و موزه لوور در نزدیکی این رود قرار گرفته اند. بر روی این رود زیبا و طویل پل‌‌های متعددی قرار گرفته است که هر کدام دارای معماری منحصر به فرد و چشم نوازی است بنابراین قایق سوار روی این رد و بازدید از پل‌ها یکی از تفریحاتی است که نمی‌توان هنگام سفر به پاریس از قلم انداخت.

 

 

تفلیس، نگین تاریخ آسیا و اروپا

تفلیس، پایتخت گرجستان، بزرگترین و بدون شک از زیباترین شهرهای این کشور است بطوریکه هر ساله میلیون‌ها گردشگر را مجذوب خود می کند. در این شهر که به شهر تضادها معروف است، معماری قدیمی و مدرن طوری کنار هم آمیخته شده‌است که هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تفلیس در طول تاریخ خود، هجوم و حملات زیادی را متحمل شده و چندین بار هم سوخته و مرمت شده‌است. اما با وجود این، هنوز هم تاریخ و فرهنگ غنی آن قابل مشاهده است که با خرید بلیط هواپیما تفلیس می توانید به شهر تاریخی و شگفت انگیز تفلیس سفر کنید.

تفلیس نه تنها در نقطه میانی و اتصال آسیا و اروپا قرار گرفته است، بلکه از دید فرهنگی هم تفلیس و کشور گرجستان، جایی است که دو فرهنگ آسیایی و اروپایی با هم پیوند خورده‌اند. حتی با وجود محدودیت های سفر در کرونا کافی است در شهر تفلیس قدم بزنید تا این برخورد فرهنگی را به چشم ببینید. شما در تفلیس از یک سو، مکانی مانند حمام های آبگرم سلطنتی، کلیساها و قلعه ناریکلا را می‌بینید که به پیش از اسلام و دوره ساسانی یا امپراتوی روم برمی‌گردد. از سوی دیگر هم پل صلح و مجسمه مادر گرجستان را می‌بینید که محصول سده معاصر و بر اساس طراحی مدرن ساخته شده‌اند.

 

گرجستان نه تنها امروز همزمان همسایه شرق تاریخی و غرب صنعتی است، بلکه در گذشته نیز محل برخورد تمدن‌های ایران، عثمانی، روسیه تزاری و روم باستان در دوران‌های مختلف بوده است. از این رو آثار باستانی آن آینه تمام نمایی از زندگی فرهنگ‌های پیشین است. هر چند این سلطه‌یابی‌ها بی‌هزینه نبوده و ویرانی و زخم‌های زیادی را بر پیکره گرجستان به جا گذاشته‌اند، اما اکنون میراث فرهنگی ارزشمندی را برای استقبال از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما تفلیس به این شهر سفر می‌کنند فراهم آورده است.

 


10590586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است