بین‌الملل 10:11 - 10 اردیبهشت 1403
یک مقام پلیس پاکستان فاش کرد که افراد مسلح برای یک قاضی برجسته در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان کمین کرده و آن را ربودند.

افراد مسلح یک قاضی برجسته در پاکستان را دزدیدند

فهیم خان، مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که حدود ۱۵ مرد مسلح و موتور سوار، خودروی قاضی شاکر الله مروات را هنگامی که به سمت شهرستان دره اسماعیل خان در استان خیبر پختونخوا می‌رفت، توقیف کردند و قبل از ربودن او، خودرو را آتش زدند.

براساس گزارش آر تی، این مقام پلیس پاکستان با بیان اینکه راننده‌ی قاضی آسیب ندیده است، اعلام کرد: عملیات جستجو برای یافتن قاضی آغاز شده و تیم مبارزه با تروریسم به جستجو پیوسته است.

تاکنون هیچ کس مسئولیت این ربایش در شامگاه شنبه را بر عهده نگرفته است، اما یک کلیپ ویدئویی که روز یکشنبه توسط مقامات مبارزه با تروریسم پخش شد، قاضی را نشان داد که پس از ربایش می‌گوید گروه طالبان پاکستان تا زمانی که خواسته‌های آنها برآورده نشود او را آزاد نمی‌کند. 

در این ویدئو، مروات به خانواده‌اش اطمینان داد که حالش خوب است و از دادگاه عالی، دیگر قضات و دولت منطقه‌ای درخواست کرد تا  به خواسته‌های طالبان پاکستان برای اطمینان از آزادی سریع خود پاسخ دهند. با این وجود  او به خواسته‌های طالبان اشاره نکرد.

در همین راستا آخر هفته گذشته، افراد مسلح در شهر دره اسماعیل خان به سمت ماموران گمرک تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در سال‌های اخیر، پاکستان شاهد تشدید حملات مسلحانه بوده است که بیشتر آنها را طالبان پاکستان و جدایی‌طلبان که عمدتاً در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور فعال هستند، بر عهده گرفته‌اند.


12051618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» روزنامه هاآرتص نوشت که پس از هر عملیات ارتش اسرائیل، حماس به سرعت «توانایی گسترده» خود را بازیابی می کند و نابودی زیرساخت های این گروه مقاومت صحت ندارد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» معترضان به قانون عوامل خارجی در گرجستان، تجمع دیگری در مقابل ساختمان مجلس برگزار کردند و پس از آن به سمت میدان قهرمانان حرکت و در همان لحظه تردد در خیابان چاوچاوادزه را مسدود کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» 300 خانواده از آوارگان سوری که طی حدود 14 سال گذشته بعد از بحران تروریسم در این کشور، در لبنان ساکن شده بودند امروز بعد از یک وقفه 3 ساله در روند بازگشت این آوارگان، به کشورشان رفتند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» آنروا اعلام کرد که 450 هزار نفر از زمان آغاز تجاوز زمینی اسرائیل به رفح آواره شده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» صهیونیست ها در حالی از ادامه تلاش ها برای یافتن فرماندهان مقاومت فلسطین در رفح سخن می گویند که از روز نخست جنگ هیچ اثری از آنها نیافته اند و حالا همگان می دانند این دروغ ها برای مصارف غیر اعلامی منتشر می شوند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفیر ژاپن در کابل در دیدار با وزیر خارجه طالبان تأکید کرد در تعیین نماینده ویژه برای افغانستان باید نظر هیئت حاکمه افغانستان در نظر گرفته شود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر خارجه قطر با تاکید بر لزوم پایان دادن به جنایات شنیع صهیونیست ها علیه مردم غزه اعلام کرد که در سایه حمله اسرائیل به رفح مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا به تاخیر افتاده و در حالت رکود قرار گرفت.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع آگاه خبر دادند آمریکا و تایوان ماه گذشته میلادی، رزمایش مشترکی را در اقیانوس آرام در سکوت خبری برگزار کرده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو که در جاده صور و الحوش در جنوب لبنان انجام گرفت موجب آتش گرفتن آن شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محکومیت شدید اقدام استرالیا در اعمال تحریم علیه مقامات و نهادهای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است