اقتصادی 16:22 - 27 دی 1398

بازگرداندن فرش دستباف ایرانی به جایگاه اصلی در بازار جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی در بازدید از مرکز ملی فرش ایران، بر اهمیت نقش فرش دستباف در عرصه اشتغال و ارزآوری تاکید کرد و اظهار داشت: عزم جدی شروع شده تا بخش خصوصی از ظرفیت‌های مرکز ملی فرش ایران استفاده کند و جایگاه فرش دستباف در بازار جهانی باز پس گرفته شود.

وی در ادامه با تاکید بر حضور نماینده بخش خصوصی در جلسات و تصمیم گیری های مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: شورای حمایت از تولید و صادرات در مرکز ملی فرش با حضور تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی تشکیل شود و از ظرفیت‌های مناطق و استان‌ها غافل نشوید.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: فرش پرچم دوم و نشان هویت ما است و متأسفانه ما جایگاه خود را به کشورهای دیگر داده ایم. صادرات فرش به همراه زعفران، خشکبار و غیره که جز اقلام صادرات سنتی ما هستند، به تناسب صادرات بخش صنعت ما افزایش نیافته و ما در این مورد غفلت داشته ایم.

مدرس خیابانی همچنین با تاکید بر توجه به انجمن‌ها و تشکل‌ها، هویت بخشی بافندگان، شناسنامه دار کردن فرش، تقویت زیرساخت‌های تجاری، بسته بندی و ایجاد نمایشگاه دائم، با بیان این که فرش دستباف در اکسپو حضور جدی داشته باشد افزود: فضایی دائمی در اختیار فرش دستباف قرار گیرد.

در ادامه این جلسه فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز از اهمیت سیاست گذاری در عرصه داخلی فرش دستباف خبر داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، ارتقا کیفیت و روان سازی تولید، ایجاد و توسعه کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز و استفاده از تکنولوژی روز را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اصلاح ماده ۱۲۱ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی و نگاه ویژه به ماده ۷۵ ورود موقت فرش از مطالبات مرکز ملی فرش و بخش خصوصی است. بیمه قالیبافان از مهم‌ترین مطالباتی بود که رئیس مرکز ملی فرش ایران در این نشست مطرح کرد.


10348910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است