بین‌الملل 18:08 - 04 آذر 1394
العالم - برادر مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در بیروت که در فاجعه منا کشته شد، گفت که پیکر آن مرحوم از طریق عمان به ایران منتقل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  مرتضی رکن آبای عصر امروز(چهارشنبه) با بیان اینکه پیکر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان شناسایی شده است، اظهارکرد: طی سفر برادران بنده به عربستان سعودی پیکر دیپلمات کشورمان را شناسایی کرده و بزودی به کشور منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق صحبت‌های انجام شده،پیکر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی روز پنجشنبه (5 آذرماه) از طریق کشور عمان به خاک ایران وارد می‌شود.

برادر رکن‌آبادی تاکید کرد: به محض ورود پیکر این برادر عزیز در اولین فرصت در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری اطلاع‌رسانی‌های لازم را خواهیم کرد.

قم یا تهران مکان دفن پیکر سفیر سابق ایران در لبنان

وی با اشاره به اینکه تاکنون مکان خاصی برای دفن پیکر مطهر وی در نظر نگرفته‌ایم، گفت: اما در زمان حاضر دو گزینه تهران و شهر قم که زادگاه برادرم بود، وجود دارد اما هنوز در باب مکان دفن به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

پزشکی قانونی، ناجا و معراج سپاه علت فوت را بررسی می‌کنند

رکن‌آبادی در واکنش به اینکه مرحوم رکن‌آبادی تا لحظه آخر زنده مشاهده شده آیا در مورد این مسئله پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد، نیز گفت: پس از انتقال پیکر مطهر به کشور تیم پزشکی متشکل از پزشکی قانونی، ناجا و معراج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی علت واقعه فوت کار می‌کنند و این موضوع را مشخص خواهند کرد.

رژیم آل سعود پاسخ دهد

وی ادامه داد: به عنوان خانواده مرحوم رکن‌آبادی پیگیر ابعاد حقوقی این فاجعه‌ای که به احتمال زیاد دست‌ها و بندهایی در آن مشاهده می‌شود هستیم و رژیم آل سعود باید تا آخرین لحظه پاسخگوی خانواده‌های قربانیان این حادثه باشد.

برادر رکن‌آبادی تصریح کرد: بنده عروج شهادت‌گونه برادر بسیجی خود را به محضر ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی ایران و همه علاقمندان به مقاومت اسلامی در دنیا تسلیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: دکتر رکن‌آبادی در حقیقت یک فرد نبود بلکه یک تفکر و مسیر بود و دشمنان مقاومت آرزوی تضعیف خط مقاومت را به گور خواهند برد زیرا شاگردانی که به دست این دیپلمات پرورش یافته‌اند، ادامه دهنده راه شهدا و مسیر حق و حقیقت خواهند بود.


7429324
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا بعد از یک سال اعتراف کرد به جای سرکرده القاعده یک کشاورز سوری را کُشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بورل گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا چین به‌عنوان یک ابرقدرت ظاهر شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دومای روسیه با اشاره به قانون جدید اوکراین در جذب سربازان عقب‌مانده‌ ذهنی، اعلام کرد بایدن باید اولین نفری باشد که در این نیرو‌ها ثبت‌نام می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، برای یافتن اسرای صهیونیست و شناسایی مبارزانی از جنبش حماس در نوار غزه نصب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس تنها مورد بین مردم غزه و آتش بس است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان به دلیل احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی متوقف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۸۶ قانون‌گذار دموکرات آمریکا به دولت این کشور هشدار دادند که صهیونیست‌ها با جلوگیری از ارسال کمک به غزه، قوانین آمریکا را نقض می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات سعودی دیروز جمعه از اعمال تدابیر جدیدی برای کاهش تعداد افرادی که به طور غیرقانونی، بدون مجوز یا ثبت نام به حج می‌پردازند، خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است