اجتماعی 21:04 - 04 آذر 1400

قلعه پرتغالی های هرمز بازگشایی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی پنجشنبه در جریان سفر به جزیره هرمز و پس از بازدید از بخش های مختلف این جزیزه، قلعه پرتغالی ها را نیز که هم اکنون به دلیل اجرای عملیات مرمت در بخشی از آن، تعطیل است، مورد بازدید قرار داد و گفت: با توجه به مطالبات مردمی، این محل بازگشایی شود و گردشگران بتوانند با رعایت پروتکل‌ها و قواعد مرمت از این محل بازدید کنند.

وی بیان داشت: بازدید مردم از این قلعه حتی در بخشی که مرمت انجام می‌شود به شرط رعایت پروتکلهای بهداشتی مشکلی ندارد و حتی زمینه آشنایی مردم با شیوه بازسازی بناهای تاریخی را فراهم می آورد.

ضرغامی با اشاره به اینکه قلعه پرتغالی‌ها یک اثر باستانی و تاریخی است که در اختیار میراث‌ فرهنگی قرار دارد، افزود: ما مشکلات اعتباری داریم و هم اکنون پیمانکار مرمت قلعه چند میلیارد تومان طلب دارد و وزارتخانه نتوانسته پاسخگو باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تاکید کرد: نیازمند یک تحول اساسی در حوزه اعتبارات مرمت بناهای تاریخی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه‌های استانی که در دولت تصویب می‌شود برای ابنیه‌های تاریخی مهم در نظر گرفتیم و ضمن اینکه با برنامه‌ریزی‌های در دست انجام و مشارکت بخش خصوصی، خدمات متنوعی به مردم ارائه خواهد شد.

ضرغامی با اشاره به اینکه جزیره هرمز یکی از قطب‌های گردشگری ایران است، افزود: این قلعه را ۵۰۰ سال قبل پرتغالی‌ها ساختند و در اینجا توپ‌های زیادی کار گذاشتند، از کشتی‌ها باج گیری می‌کردند و کسی حریفشان نمی‌شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اما سرانجام در این منطقه یک قهرمان ملی و جهانی با نام امام‌قلی‌خان با رشادت با پرتغالی‌ها جنگید و موفق شد آنها را شکست دهد.

قلعه پرتغالی‌های هرمز در ضلع شمالی این جزیره و در ساحل دریا قرار دارد که مهم‌ترین قلعه باقی‌مانده از روزگار تسلط پرتغالی‌ها بر سواحل و جزایر خلیج‌فارس است. این قلعه به‌فرمان آلفونسو آلبرکرک دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۰۷ میلادی، در محلی موسوم به مورنا احداث شد.


11336792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است