اجتماعی 16:30 - 13 اسفند 1399

کلاهبرداری با ترفند جشن احسان و نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، احسان آنقی گفت: کلاهبرداران در ایام و مناسبت‌های مختلف از قبیل جشن احسان و نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را دعوت به شرکت در کمپین‌های جمع آوری کمک‌های نقدی کرده و از این طریق از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام از عواطف و احساسات هموطنان بیشترین سوءاستفاده را انجام می‌دهند و با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های حساب بانکی خود و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: در برخی موارد افراد از طریق صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود به عنوان عضوی از مؤسسه خیریه با عنوان کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست و با سو استفاده از نام مؤسسه‌های خیریه معتبر اقدام به فریب و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم به واریز کمک‌های نقدی به این افراد می‌پردازند.

آنقی بیان کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری باید با هماهنگی نهادهای مرتبط از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)،بهزیستی و یا سایر نهادهای مربوطه صورت پذیرد و در غیر این صورت به هر عنوانی غیر قانونی بوده و موجبات سو استفاده و کلاهبرداری را فراهم می‌سازد.

وی تاکید کرد: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی اعلام شده و معتبر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که به نام اشخاص بوده و مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند، اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در صورتی مواجهه با مراکز نیکوکاری حتماً صحت و سقم مجوز آنها را از نهادهای معتبر استعلام کرده و پیش از واریز وجه اعتبارسنجی لازم را انجام دهند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.


10976276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، هر ایرانی می‌تواند با واریز ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوان که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر ربوده شده بود با اقدام به موقع پلیس آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با حکم شهردار تهران امیر شهرابی فراهانی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاده بود، مدعی شد فقط قصد داشته مقتول را بترساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:سرعت زیاد در معابرخلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است