استانی 09:43 - 26 شهریور 1393
‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست زرندیه گفت: هشت واحد آلاینده این شهرستان عوارض آلودگی می‌پردازند.

هشت واحد آلاینده زرندیه، عوارض آلودگی می‌پردازند

حامد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی با اعلام این خبر افزود: در پایش زیست‌محیطی انجام شده از صنایع زرندیه هشت مورد آلاینده شناخته شده که مطابق قانون مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که از طریق تخلیه فاضلاب، انتشار ذرات، گازهای آلاینده و تخلیه پسماند در محیط، آلودگی آب، هوا و خاک را فراهم آورند باید علاوه بر مالیات و عوارض، یک درصد از قیمت فروش را به عنوان عوارض آلودگی بپردازند.

طالبی با اشاره به پلمب واحدهای آلاینده طی چند مرحله طی ماه‌های اخیر افزود: واحدهای صنعتی به استناد بند "ب" ماده 192 برنامه پنجم توسعه کشور و به منظور کاهش عوامل آلوده‌کننده موظفند نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری خروجی‌های خود اقدام کنند و نتیجه را در چارچوب خوداظهاری به اداره کل محیط زیست ارائه کنند.

به گفته وی، در صورت عدم ارائه خوداظهاری توسط واحدهای مشمول براساس ماده 30 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، متخلف محسوب می‌شوند و برخورد قانونی با آنها انجام می‌شود.

رئیس محیط زیست زرندیه در ادامه با اشاره به فعالیت 262 واحد صنعتی دارای مجوز استقرار در شهر مأمونیه مرکز شهرستان زرندیه گفت: از این تعداد 93 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

طالبی ادامه داد: در شهر زاویه نیز از 125 واحد مستقر، 35 واحد دارای پروانه بهره‌برداری و در پرندک از 88 واحد مستقر 53 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه 47 واحد نیز به صورت پراکنده در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: از فعالیت واحدهای آلاینده‌ای که آلودگی خود را برطرف نکنند جلوگیری بعمل خواهد آمد.

طالبی خاطرنشان کرد: محیط زیست شهرستان با هدف کاهش منابع آلاینده، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی را موظف به راه‌اندازی سیستم پایش لحظه‌ای کرد که این امر موجب نظارت دقیق بر این واحدها شده است.

انتهای پیام


4743040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است