استانی 12:24 - 30 مهر 1393
معاون استاندار اردبیل تاکید کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل بر شناخت راه و اهداف شهدا در عزاداری‌های ماه محرم در اردبیل تاکید کرد.

لزوم شناخت اهداف شهدا در عزاداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اقبال عباسی صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از شهدای گمنام اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بعد از یک هزار و 400 سال مردم ایران ایام محرم را با شور و شوق اجرا می‌کنند.

وی افزود: با نزدیکی ایام محرم شاهدیم که مردم خود را برای سینه‌زنی، زنجیر‌زنی و... آماده می‌کنند اما دریغ از سخن گفتن از راه شهدا و اهداف شهدا.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل با تاکید بر شناخت راه شهید، پیام شهید و اهداف آن بیان کرد: ما باید بدانیم امام حسین با چه هدفی به کربلا رفت و شهید شد و چرا بعد از یک هزار و 400 سال نام امام حسین زنده است.

عباسی ادامه داد: اگر ظالم و ظلمی وجود نداشت شهادت نیز معنایی نداشت اما این تفسیر را نیز داشته باشیم که چرا کسی ظالم بوده و چرا ظلم کرده است.

این مسئول بیان کرد: کاش در این 10 روز محرم علاوه بر عزاداری و سینه‌زنی در مساجد بر شاه‌بیت این مراسم‌ها نیز دقت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار اردبیل نیز در سخنانی کوتاه به تقارن عاشورای حسینی با کربلای امام خمینی و شهدا اشاره کرد.

جواد زنجانی از مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی درخواست کرد برنامه دقیق خود را در خصوص استقبال و تشییع شهدای گمنام اعلام کنند تا با هماهنگی بین نهادها این مراسم به خوبی برگزار شود.

وی از صدا و سیما، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و ایثارگران استان و دیگر نهادهای مرتبط با این مراسم خواست نظرات خود را در خصوص نحوه برگزاری این مراسم اعلام کنند تا  هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام گیرد.

فرماندار اردبیل همچنین پیشنهاد کرد به دلیل تقارن برپایی این مراسم با ماه محرم، همزمان با برپایی مراسم شبی با شهدا در دانشگاه محقق اردبیلی و عزاداری دانشجویان دستجات سنتی اردبیل نیز در این مراسم حضور داشته باشند تا مراسمی باشکوه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم با ارائه برنامه‌های خود در خصوص استقبال از دو شهید گمنام اردبیل بیان کرد: ما مشتاقانه منتظر استقبال از این شهدای عزیز هستیم.

وی بیان کرد: محل دفن شهدا در ضلع شرقی دانشگاه و تپه‌های مشرف به کل دانشگاه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: مزار این شهدا در یک تپه سوق‌الجیشی خواهد بود که در آینده نه چندان دور شاهد تجمع افراد و ساختمان‌ها در آن منطقه خواهیم بود.

در این جلسه در خصوص  هماهنگی‌ پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل در روز مراسم و همکاری هلال احمر با برپایی چادر و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی پیشنهاداتی از سوی حاضران ارائه شد.


5013160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است