علمی فناوری 15:55 - 08 بهمن 1400
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دبیران شوراهای صنفی گفت: صدای مظلومان به سمت حکومت باشید نه فقط صدای صنف خودتان و دانشگاه را هم به این سمت حرکت دهید . مطالبه عدالت مهمترین ویژگی دینی ما در این حکومت می‌تواند باشد و بدون آان بخش بزرگی از جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

دبیران شوراهای صنفی صدای مظلومان به سمت حکومت باشند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید مجید قریشی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست "مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی" دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ، ضمن بیان این مطلب و با اشاره به تلاش‌های اعضای شورای صنفی در راستای مطالبات دانشجویان گفت:همت و پیگیری که برای دانشجویان دارید بسیار ارزشمند است چرا که از وقت، آبرو و امکانات خودتان برای پیشبرد اهداف دانشگاه و دانشجویان استفاده می‌کنید. این مطالبات در فضای بزرگتری به نام انقلاب رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب رخ داد احساس یک تولد دوباره در ما جوان‌های آن زمان ایجاد شد. حس کردیم انسانی با همه وجودش به صحنه آمده و ملتی سرخورده و تحقیر شده را از زمین بلند خواهد کرد. مردمی که فرهنگ، علم و هویتشان مورد لگدکوب دیگران قرار گرفته بود. خاندان پهلوی اولین پادشاهی بود که به وسیله یک نیروی خارجی به قدرت رسید. انقلاب مشروطه در ایران زودتر از اینکه حکومت‌های ژاپن و ترکیه دموکرات شوند شکل گرفت اما این پدر و پسر همه آن زحمات را از بین بردند.

قریشی با دعوت از دانشجویان به تدبر در قرآن گفت: قرآن می‌فرماید یکی از کارهای فرعون این بود که قوم خود را تحقیر می‌کرد و انسان‌های تحقیر شده هم برده فرعون‌ها می‌شوند. وقتی انقلاب شد ما در چنین وضعیتی قرار داشتیم و ملتی تحقیر شده بودیم. دانشمندان بزرگی داشتیم که هیچ کدام جایگاهی پیدا نکردند و اگر هم نظرشان بر اساس نظر حکومت نبود کنار گذاشته می‌شدند. اما در انقلاب ایران مردی در این کشور قیام کرد که ۱۶ سال در تبعید بود و امکانات مادی و رفاهی فرعون‌ها را نداشت اما ملت با او همراهی کردند. اولین بار بود که فردی فیلسوف و عارف با آن سطح علمی در ایران به حکومت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار داشت: این مرد با اتکای به دین آمد و حرفش این بود که خداوند به ما امر کرده که ای کسانی که ایمان آورده‌اید خداوند می‌خواهد از شما ملتی زنده ایجاد کند چرا تحقیر می‌پذیرید. خداوند در اولین مواجهه با پیامبر می‌فرماید به نام من شروع کن. می‌خواهد بگوید من کسی هستم که تو را پرورش می‌دهم، هم هدایتگرم و هم خالق. پس اگر می‌خواهید در دنیا رشد داشته باشید سراغ من بیایید نه سراغ فرعون‌ها.

وی با اشاره به کتاب معنای زندگی از ویل دورانت گفت: بشر علیرغم رشدی که داشته نمی‌داند برای چه دارد زندگی می‌کند؛ مشکل دنیای امروز ما اقتصاد نیست، بی‌هویتی است. مهمترین مشکل بشریت امروز ما نیهلیسم و الیناسیون یا مسخ شدن انسان‌هاست که علیرغم دارایی فراوان و امکانات مادی فراون انسان امروز دچار پوچی شده است. انقلاب ما در زمانی رخ داد که در میان دو قدرت جهانی قرار داشتیم که خدا را کنار گذاشته بودند؛ وقتی هم خدایی در زندگی وجود نداشته باشد تلاش‌ها بیهوده می‌شود. در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله قاشق و چنگال از فرانسه و گل‌ها از هلند آمده بود و کارگرها را از خارج از کشور آورده بودند. امام در آن زمان به علما نامه نوشتند که من خبر دارم در حال حاضر در منطقه جنوب ماه‌هاست زلزله شده و مردم آب اشامیدنی برای خوردن ندارند اما در این جشن روزانه گل از هلند وارد می‌شود. ما در انقلاب چیزهایی دیده و آزموده‌ایم که نسل شما ندیده و نیازموده است. همان طور که ما زمان مصدق و انقلاب مشروطه را ندیدیم و در کتاب‌ها خواندیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و با اشاره به بخش‌هایی از این بیانیه گفت: ۲۰۰ سال گذشته را مطالعه کنید هر زمان جنگیدیم بخشی از سرزمین خود را از دست دادیم. تاریخ ننگین ۲۰۰ ساله‌ای داریم که هیچ قابل افتخار نیست. بزرگان خانه نشین شدند، اندیشمندان به خاک سیاه نشستند و قلدران بر سر کار بودند. اما بعد از انقلاب ثبات ارضی ما کاملا حفظ شده است.

قریشی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور پس از انقلاب، گفت: موتور پیشران کشور در زمینه علم و فناوری که ثمرات آن هر روز بالنده‌تر و فراگیرتر می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان که تولید علم و فناوری دارند از برکات انقلاب بوده است. ده‌ها طرح بزرگ مثل سلول‌های بنیادی، زیست فناوری، ۶۰ برابر شدن صادرات غیرنفتی و ده برابر شدن واحدهای صنعتی، فناوری‌های بومی، صنایع دفاعی و درخشش در عرصه‌های پزشکی محصول آن روحیه و احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب عدالت بوده و هست، اظهار داشت: هنور برای رسیدن به عدالت راه زیادی در پیش داریم و در برخی بخش‌ها نتوانسته‌ایم عدالت مد نظر را اجرا کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دبیران شوراهای صنفی گفت: صدای مظلومان به سمت حکومت باشید نه فقط صدای صنف خودتان و دانشگاه را هم به این سمت حرکت دهید . مطالبه عدالت مهمترین ویژگی دینی ما در این حکومت می‌تواند باشد و بدون آن بخش بزرگی از جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


11430445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است