سیاسی 16:32 - 05 خرداد 1394
معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که تصمیم برای تحویل سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به ایران پیش از این اتخاذ شده ولی هنوز خیلی زود است تا این سامانه را به ایران تحویل دهیم.

برای تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران هنوز خیلی زود است
به گزارش افکارنیوز، یوگنی لوکیانوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که تصمیم مربوط به ارسال سامانه های دفاعی اس ۳۰۰ به ایران گرفته شده ولی اجرای این پروژه نیاز به زمان دارد. تا آنجا که من می دانم زمان تحویل این سامانه های دفاع موشکی به ایران هنوز فرانرسیده است.



پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران را صادر کرده است.



اظهارات این مقام روسی در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، پیش از این گفته بود که مسکو و تهران مذاکرات درباره تحویل سیستم دفاعی اس ۳۰۰ به ایران را به پایان رسانده‌اند.



امیرعبداللهیان در اظهاراتی که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر ساخت، گفت: "مذاکرات درباره این موضوع با موفقیت به پایان رسیده است. فکر می‌کنم که تحویل اس ــ ۳۰۰ در زمان کاملاً نزدیکی انجام گیرد".



معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از مذاکره با میخائیل بوگدانف، همتای روسی‌اش، گفت: "این امر در نزدیکترین فرصت ممکن انجام خواهد گرفت".



وزارت خارجه روسیه هنوز این امر را تأیید نکرده اما روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای بر "اهمیت برقراری گفتگوهای مداوم بین روسیه و ایران" تأکید کرد.



تهران پیشتر اعلام کرده که تحویل این سیستم دفاع موشکی می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی انجام گیرد.



در سال ۲۰۱۰ بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۳۰۰ را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

6448362
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و اندونزی در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت تصویب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محسن رضایی طی چند روز گذشته با اعضای شورای مرکزی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های انقلاب نشست‌های جداگانه‌ای برگزار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نادری گفت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است