بین‌الملل 10:47 - 30 آذر 1393
در فرودگاه بین المللی دمشق
دمشق – ایرنا – «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی که از ادامه کشتارهای تروریستی در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای دموکراسی و رای مردم باشد ، حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، لاریجانی که در اولین مرحله از سفر منطقه ای خود، در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی صبح یکشنبه وارد سوریه شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی دمشق افزود: هر راه حلی که محورش بر این اساس باشد که مردم تصمیم گیرنده باشند، حمایت می کنیم.



وی با انتقاد از اقدام برخی طرف ها که با برگزاری نشست هائی، درصدد تصمیم گیری برای آینده سوریه برآمده اند ، تصریح کرد: البته این تلاش های آنها بی نتیجه مانده و مهمترین مسئله این است که ملت سوریه خود تصمیم گیرنده باشند.



رییس مجلس شورای اسلامی در باره طرح روسیه برای گفت وگوی سوری - سوری نیز خاطرنشان کرد: مسکو به دنبال یک گفت وگوی جدی است که هم نمایندگان دولت و هم مخالفان سیاسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جریان این تلاش ها قرارگرفته است.



لاریجانی با تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهارداشت که هدف از سفرش به سوریه دیدار با مقامات ارشد سوری به منظور بررسی شرایط کنونی و رایزنی با آنان است.



وی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد ، شرکت کرد.



رییس مجلس شورای اسلامی قرار است تا ساعتی دیگر با «بشار الاسد» رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کند.



وی همچنین قرار است با « محمد جهاد لحام» همتای سوری خود و « وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه نیز دیدار و گفت وگو کند.



برگزاری نشست مشترک مطبوعاتی با همتای سوری پایان بخش سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سوریه خواهد بود.



وی در چارچوب سفر منطقه ای خود بعداز دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.



رییس مجلس را در این سفر، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امو خارجه، حسین قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آبادان همراهی می کنند.



خاورم ** 389** 1324

انتهای پیام /*


5458963
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سوئد برای یک تجمع جدید که قرار است در آن به قرآن کریم بی‌حرمتی شود، مجوز صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جراح و رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان الشفاء غزه پس از چهار ماه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع از دستگیری هزار و ۹۰۰ نفر از دانشجویانی که برای حمایت از آرمان فلسطین در محوطه دانشگاه‌های آمریکا دست به تظاهرات زده بودند، خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه آمریکایی از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» واشنگتن در تداوم اقدامات خصمانه خود، ۵ فرد و ۲ نهاد را به اتهام ارتباط مالی با جنبش حزب‌الله لبنان تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام اطلاعاتی آمریکا برقراری صلح در اوکراین را در آینده نزدیک «بعید» دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد، رزمندگان این جنبش برای سومین بار یک پهپاد MQ۹ آمریکا را در آسمان صعده سرنگون کرده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ترکیه امروز (پنج‌شنبه) از سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام اهالی غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های تصویری آمریکایی همچون «سی‌ان‌ان» و «ان بی‌ سی نیوز» بطور زنده یورش نیرو‌های پلیس به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را به تصویر کشیدند، این درحالی بود که نیرو‌های پلیس از اوایل شب گذشته برای سرکوب با تمام قوا خود را آماده ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است