استانی 20:17 - 01 دی 1393
معاون خصوصی‌سازی وزارت نیرو خبر داد
رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق و معاون خصوصی‌سازی وزارت نیرو از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد خبر داد و گفت: کارخانجاتی که از واحدهای نوپای مستقر در مراکز رشد حمایت کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، غلامرضا لطیف‌شبانگاهی امشب ‌در جمع مدیران شهرستان بناب اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای شهرستان بناب و در صورت همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی شهرستان بناب و با ایجاد واحدهای فناوری و مرکز رشد گام‌های مؤثری برای حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان برداشته خواهد شد.

وی از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد خبر داد و افزود: کارخانجاتی که از واحدهای نوپای مستقر در مراکز رشد حمایت کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

وی ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها را ضروری اعلام و تصریح کرد: نبود مراکز رشد و پارک‌های فناوری در دانشگاه‌ها یک فاجعه محسوب می‌شود.

معاون خصوصی‌سازی وزارت نیرو سپس به جایگاه مراکز رشد در سند چشم انداز توسعه 1404 اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا پایان این برنامه اقتصاد کشور از سنتی خارج و به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان حرکت کند که ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه مفید واقع خواهند شد.

لطیف شبانگاهی افزود: دانشگاه‌های کشور باید با اجرای طرح‌های بیرونی نیاز صنعت را برآورده و فاصله خالی صنعت و دانشگاه‌ها را کمتر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پایان‌نامه‌های بی‌محتوا اظهار داشت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه تدوین و حاوی طرح‌هایی باشند که بتوان آن را تجاری‌سازی و به محصول تبدیل کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق وزارت نیرو با اشاره به اعطای تسهیلات در مراکز رشد کشور خاطرنشان کرد: این مراکز برای حمایت از طرح‌های مراکز رشد مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند تا نسبت به تجاری‌سازی ایده‌ها اقدام شود.


5467962
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است