بین‌الملل 06:36 - 08 اردیبهشت 1394
می‌خواهم بدانید که کارهای سخت هنوز به اتمام نرسیده‌اند و برخی مسائل اساسی حل‌نشده باقی مانده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در کنفرانس ان‌پی‌تی گفت ایران و ۱+۵ از هر زمان دیگر به توافق نزدیک‌تر هستند.



به گزارش فارس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در کنفرانس سالانه منع گسترش سلاح‌های اتمی گفت: ایران و گروه 1+5 از هر زمان دیگر به توافق هسته‌ای نزدیکتر هستند.



به گزارش وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا کری با اشاره به تفاهم حاصل شده در لوزان گفت که ایران و گروه 1+5 به راه حل‌هایی رسیده‌اند که در صورت نهایی شدن و تصویب «تمامی مسیرهای ایران برای دست‌یابی به مواد هسته‌ای لازم برای ساخت سلاح اتمی را مسدود خواهد کرد.»



وی در ادامه گفت: «می‌خواهم بدانید که کارهای سخت هنوز به اتمام نرسیده‌اند و برخی مسائل اساسی حل‌نشده باقی مانده‌اند. اما ما در واقع از همیشه به رسیدن به توافق جامع خوبی که دنبالش بوده‌ایم، نزدیکتریم.»



کری در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از ابتدا گفته‌ایم که هر گونه توافق با ایران به وعده‌ها و گفته‌ها متکی نبوده بلکه به شواهد استوار خواهد بود.»



وزیر خارجه آمریکا «راستی‌آزمایی» را مفهوم محوری پیمان ان‌پی‌تی دانست و خواستار تقویت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ توافقنامه‌ها شد.

6275765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت آرامکو اعلام کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۵ درصد در سود خود کاهش داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق از شناسایی و انهدام «خطرناک‌ترین هسته تروریستی» داعش در سامراء خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور اقداماتی مانند انتخابات را با هدف ارتقای خود و نه راضی کردن غرب انجام می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به عملیات موفق مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در «کرم ابوسالم»، حمله این رژیم به رفح را آغازی بر پایان نتانیاهو عنوان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع محلی تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد تانک‌های صهیونیستی وارد رفح شده و گذرگاه این منطقه را اشغال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعضای اتحادیه اروپا بر سر نحوه صحیح برخورد با دعوت روسیه برای حضور در مراسم تحلیف پوتین، دچار اختلاف و سردرگمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور چین پس از ۵ سال به فرانسه سفر کرد و دیدار با همتای خود هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شی جینپینگ و امانوئل مکرون روسای جمهور چین و فرانسه هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شی جینپینگ و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری چین و فرانسه هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار آمریکایی گفت حضور رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات موجب می‌شود فضای رسانه‌ای در داخل این کشور بیشتر به سمت دو قطبی شدن پیش رود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است