استانی 01:28 - 01 اردیبهشت 1393
شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: شناخت سعدی، با شناخت درست اندیشه های متعالی او ممکن خواهد بود که امروز همگان باید نسبت به شناخت عمیق اندیشه های سعدی همت کنند.

به گزارش ایرنا مصیب امیری یکشنبه شب در آیین ویژه بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه افزود: سعدی یکی از پایه های بنای استوار ادب فارسی است که آنچه نام سعدی را در زمان حیات و جهان پر آوازه کرده است نه تنها فصاحت، بلاغت، شیرینی و صلابت کلام او بلکه اندیشه متعالی و تجربیات و اندوخته های حکیمانه شیخ است.



وی بیان کرد: شیخ اجل زبان خود را صرف مدح، احساسات عاشقانه، تملق و مبالغه نکرده بلکه سخنان او همه پند، اندرز و موعظه است که به زبان شیرین در نثر و نظم به رشته تحریر درآورده است.



امیری اظهارداشت: سعدی ضمیر مشترک مردم جهان و ستاره تابناکی است که در همه دوران ها درخشیده است.



وی با بیان اینکه سعدی بر فرهنگ و ادب ایران و جهان بسیار تاثیرگذار بوده است اضافه کرد: امروز وظیفه همگان است که اندیشه های متعالی این شاعر بلند آوازه را به درستی شناخته و به نسل های دیگر انتقال دهند.



امیری ادامه داد: برنامه هایی از جمله برگزاری نشست های علمی، گلباران آرامگاه سعدی، گلستان خوانی، اجرای نمایش، برگزاری نمایشگاه تصویرسازی از آثار سعدی، شب شعر با حضور استادان برجسته و سعدی شناسان ایران و جهان و علاقمندان به این شاعر جهانی برگزار می شود.



در این آیین از دفتر هفدهم سعدی رونمایی شد.ک/2



7382/ 667/536

انتهای پیام /*


3533047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است