استانی 00:48 - 31 شهریور 1396
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:
سمنان - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است، گفت: باید از این فرصت در ترویج فرهنگ عاشورا بهره برد.

محرم فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، احمد همتی ضمن اشاره به اهمیت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تاکید کرد: محرم ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت قلمداد شده که تار و پود ایران اسلامی با فرهنگ عاشورایی آمیخته است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما با نام حسین(ع) گره خورده است، افزود: آن حضرت با خون خود عدالت، مظلومیت و عبودیت را عاشقانه تعبیر کرد و همه را به تلاش و مبارزه برای دستیابی به حقیقت زندگی فرا خواند چرا که پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت، عزت و سرافرازی است و نباید این اهداف بزرگ در مکتب حسین(ع) فراموش شود.

عضو خانه با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم به هفته «احیای امر به معروف و نهی از منکر» نام گذاری شده است، تاکید کرد: این نام گذاری در واقع از این حقیقت ناشی می شود که در ذهنیت شیعیان، قیام عاشورا و نهضت حسینی با امر به معروف و نهی از منکر پیوند می خورد.

همتی بیان داشت: برگزاری پرشور عزاداری ایام سوگواری، تشریح ابعاد مختلف و فلسفه قیام عاشورا، درس ها و عبرت ها و آثار و برکات آن برای جذب نوجوانان و جوانان از جمله وظایف خطیری است که باید برای نسل امروز به شایستگی تبیین شود.

وی افزود: امیدواریم در محرم جاری نیز مردم محب اهل بیت (ع) و مسئولان هیئت ها و تشکل های دینی و مذهبی، همنوا با سایر عزاداران حسینی، فرمایشات امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برپایی مجالس و آئین های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف تلاش کنند.


9429760
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است