ورزشی 12:13 - 30 دی 1398

باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سیدرضا صالحی امیری در پایان این مجمع گفت: در مدت دوسال برای شفاف سازی، همکاری با دولت، برگزاری تورنمنت های بین المللی در شان مردم ایران و سایر موارد تلاش کردیم. در شرایط فعلی همه باید یکصدا باشند. هر نوع حاشیه های می تواند ما را در کسب موفقیت با  مشکل مواجه کند. 

وی ادامه داد: تلاش ما این است که همه موانع و منابع در اختیار ورزش باشند. اخیرا هم با آقای دکتر سلطانی فر در سوئیس دیدارهایی داشتیم که یکی از برنامه های ما فعال کردن دیپلماسی ورزشی بوده که حدود ۶۰ دیدار در همین راستا داشته ایم. 

صالحی امیری خاطرنشان کرد: همه عوامل ورزش در تلاش است تا با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدیدات علیه ورزش بهره ببریم. در مجمع کمیته ملی المپیک ۲۰ مصوبه داشتیم که یک عضو جدید اضافه شد. با رای قاطع اعضای مجمع آقای محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا به عنوان عضو هفتم المپیکی در هیات  اجرایی حضور خواهد داشت. 

وی در مورد اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت: این اساسنامه به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد و بعد به دولت ارسال شد که مصوب شد و به شورای نگهبان فرستاده شد که روال خودش را طی می کند و خوشبختانه تایید شد و به طور قانونی روالش را طی می کند. این اساسنامه الان با اساسنامه های دنیا مطابقت دارد.

صالحی امیری در مورد مهمترین تصمیم امروز هیات اجرایی گفت: اینکه بتوانیم ارز لازم برای بازیهای المپیک را تامین کنیم مورد تایید قرار گرفت و امیدوارم بتوانیم این ارز را از منابع ریالی هم تامین کنیم و مشکلی برای این بازیها نداشته باشیم. 

وی در مورد امضا نامه از سوی خود و سلطانی فر در سفر به سوئیس گفت: ما هیچ نامه ای را در این سفر امضا نکردیم و صرفا برخی نشست ها را برگزار کردیم. ما از سال ۱۳۲۷ منشور کمیته ملی المپیک را به رسمیت شناخته ایم و الان هم همین سیاست را داریم و در این سفر هیچ نامه یا توافقی را امضا نکردیم. 

صالحی امیری تاکید کرد: در چند روز گذشته تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شد که ما بتوانیم این تصمیم غیرعقلانی و غیرعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا را رد کنیم. این قطعا یک تصمیم سیاسی است. ایران کشور امنی است و طرح این مسئله اهداف سیاسی دارد و آن را در دایره فشارهای وارد شده بر ایران تعریف می کنم. 


10353886
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سایت فوتی رنکینگ سهمیه ایران را در مسابقات باشگاهی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ایمانعلی‌زاده گفت: آینده‌سازان کشتی فرنگی در جام تختی مبارزه می‌کنند و تیم ملی امید را در این رقابت‌ها انتخاب می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است