استانی 18:54 - 02 آبان 1393
سرپرست اداره ورزش و جوانان سربیشه:
سرپرست اداره ورزش و جوانان سربیشه گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی این شهرستان با حضور 150 ورزشکار از 8 روستا برگزار و برترین‌ها تقدیر شدند.

قهرمانان جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان سربیشه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صدیقه یاوری عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان شهرستان سربیشه اظهار کرد: این جشنواره در راستای احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی و گرامیداشت هفته تربیت بدنی برگزار شده است.

وی افزود: در این جشنواره 150 بانوی ورزشکار روستاهای علی‌آباد، حسن‌کلنگی، دهنه‌چاه، امین‌آباد، درح، مشوکی و سلم‌آباد بخش مرکزی سربیشه در روستای زولسک با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سربیشه با اشاره به رقابت 15 تیم در رشته طناب‌کشی این جشنواره تصریح کرد: تیم زولسک متشکل از زکیه حسنی، خدیجه گرگانی، زهرا حسنی، فاطمه حسنی، عصمت حسنی قهرمان شد، تیم روستای حسن کلنگی متشکل از پری سعادتی، زینب کلنگی‌خواه، صدیقه سعادتی، الناز کلنگی‌خواه و مریم کلنگی‌خواه نایب قهرمان شد و تیم روستای امین‌آباد رتبه سوم را کسب کرد.

*حسن‌کلنگی بر سکوی قهرمان دال‌پلان 

یاوری با بیان اینکه در رشته دال‌پلان 60 بانوی ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند، یادآور شد: تیم روستای حسن کلنگی با اعضای زینب کلنگی‌خواه، ساحل جهان تیغ و مریم کلنگی‌خواه بر سکوی نخست ایستاد، تیم زولسک متشکل از زهرا حسینی، زهرا گرگانی و فاطمه هاشم‌زاده رتبه دوم را کسب کرد و تیم علی‌آباد متشکل از ملیحه روحی، معصومه حسینی و طاهره روحی مقام سوم را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رشته طناب‌زنی 22 ورزشکار نوجوان شرکت کردند که فاطمه گرگانی قهرمان شد، فاطمه زهرا گرگانی نایب قهرمانی را کسب کرد و هانیه حسینی مقام سوم را به دست آورد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سربیشه گفت: در مسابقات دارت جشنواره بازی‌های بومی محلی این شهرستان 18 ورزشکار به رقابت پرداختند که طیبه حسینی رتبه نخست را کسب کرد، فاطمه شماعیلی‌زاده دوم شد و مریم کلنگی‌خواه بر سکوی سوم ایستاد.

*حسنی و حسینی بر سکوی نخست مسابقات دو و میدانی

یاوری با اشاره با رقابت 32 بانوی ورزشکار در رشته دو و میدانی این جشنواره افزود: در رده سنی نوجوانان مرضیه حسنی قهرمان شد، زهرا کلنگی‌خواه دوم شد و ملیحه روحی رتبه سوم را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در رشته دو و میدانی بانوان بزرگسال نیز ورزشکار به رقابت پرداختند که عصمت حسینی قهرمان شد، عزت حسینی نایب قهرمانی را به دست آورد و زینب کلنگی‌خواه رتبه سوم را از آن خود کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: داوری مسابقات جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان شهرستان سربیشه را فاطمه کلنگی‌خواه و فهیمه کلنگی‌خواه برعهده داشتند که از مسئولان هیئت ورزش روستایی و بومی محلی سربیشه و قهرمانان ورزش‌های بومی و محلی خراسان جنوبی هستند.

در مراسم اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان شهرستان سربیشه از سوی اداره ورزش و جوانان این شهرستان با حضور جواد فلاحی بخشدار بخش مرکزی سربیشه به نفرات برتر رشته‌های ورزشی جوایز ارزشمندی اهدا شد و از دست‌اندرکاران، شورای اسلامی و دهیاری روستای زولسک تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است: برغم دعوت رسمی و هماهنگی‌های لازم اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه از هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی برای شرکت در جشنواره بازی‌های بومی محلی این شهرستان، رئیس و نایب رئیس بانوان و دیگر اعضای این هیئت ورزشی در جشنواره حضور پیدا نکردند.


5028408
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است