فرهنگی‌هنری 09:17 - 10 مرداد 1393
مدیرعامل خانه تئاتر از تشکیل کارگروهی مشترک میان این تشکل و صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان خبر داد.

هزار و یک پیچیدگی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان

ایرج راد به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: چندی پیش جلسه مشترکی با دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان داشتیم و در این جلسه مقرر شد کارگروهی از طرف خانه تئاتر و این صندوق تشکیل شود تا مسائل و خواسته‌های هنرمندان تئاتر مانند بیمه، وام و... از طریق این کارگروه پیگیری شود.

به گفته او، این کارگروه متشکل از دو نماینده از سوی خانه تئاتر و دو نماینده از صندوق است.

راد اضافه کرد: همچنین قرار شد کارت عضویت خانه تئاتر ملاک عمل این صندوق در پیگیری امور هنرمندان باشد، زیرا پیش از این مرکز هنرهای نمایشی باید به هنرمندان معرفی نامه می‌داد که این معرفی نامه بعد از بررسی و تأییدیه به جریان می‌افتاد، اما تلاش می‌کنیم از این به بعد کارت عضویت خانه تئاتر ملاک قرار بگیرد.

نایب رییس هیات مدیره خانه تئاتر یادآور شد: قرار است خانه تئاتر از طریق این کارگروه نظرات خود را درباره آیین‌نامه‌ای که در بیمه وجود دارد، اعمال کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر همچنین با اشاره به پیگیری برای اجرای بند ل ماده 139 قانون اساسی مبنی بر معافیت مالیاتی هنرمندان توضیح داد: مسائل و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اما طبق این بند کسانی می‌توانند مشمول معافیت مالیاتی شوند که مجوز وزارت ارشاد را دارند و از آنجا که خانه تئاتر این مجوز را دارد، بنده پیشنهاد کردم دیگر نیازی نباشد اعضای ما برگه معافیت و تأییدیه بگیرند و فقط با ارائه کارت خانه تئاتر، مورد قبول امور مالیاتی قرار بگیرند.

او درباره موانع بیمه اعضای جدید که به دلیل بدهی دولت به صندوق حمایت از هنرمندان ایجاد شده است، توضیح داد: این مشکل هنوز سر جای خودش است، زیرا تأمین اعتبار صورت نگرفته ولی طبق قول دکتر ارجمندی، قرار است این مشکل نیز حل بشود.

ایرج راد در پایان سخنانش با اشاره به پیچیده بودن مباحث معافیت مالیاتی هنرمندان به ایسنا گفت: مسایل متفاوتی در این زمینه وجود دارد و خود من هم برای برخی از پرسش‌هایم در این زمینه، پاسخ روشنی نگرفته‌ام.

انتهای پیام


4363512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هم‌اندیشی شبکه آموزش سیما و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جهت تولید برنامه‌های آموزشی مهارت محور برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله علی اکبر رشاد موضوع فلسطین را یک مسئله جهانی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی افراد بی‌گناه را می‌کشد و جنایت می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پروانه نمایش فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا صادر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «رد چکمه پهلوی؛ نهادسازی و نهادزدایی دردوره پهلوی اول» به نقش مسجد به عنوان یکی از نهاد‌های فرهنگی و تمدنی در سطح جامعه می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حمید نیلی احمدآبادی را به عنوان مدیر کل هنر‌های نمایشی منصوب کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام خداداده گفت: ما باید مراقبت کنیم تا دشمنان مفاهیمی مانند روز عشق، روز دختر، روز زن و روز پدر را مصادره نکنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جوایز پولیتزر دوشنبه‌شب در دانشگاه کلمبیا برای تجلیل از دستاورد‌های روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی و هنر برندگان خود را معرفی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل جدید «بر کرانه نور» همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با گرافیک جدید روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، فراخوان ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی را با مدد مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی (ع) منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است