وبگردی 14:30 - 01 شهریور 1393
همه معادلات مربوط به سازمان منافقین در عراق به این سمت و سو می‌رود که زمزمه‌هایی برای از بین رفتن اعضای گروهک تروریستی منافقین در لیبرتی به گوش می‌رسد.

زمزمه‌های حمله به منافقین در لیبرتی/ تسویه داخلی یا هماهنگی رجوی با داعش؟

سایت دیده‌بان نوشت: بحران ایجاد شده از تحولات عراق برای سازمان منافقین هر روز تحلیل ها  و معادلات جدیدی را برای این گروهک تروریستی به نمایش می گذارد.

رویه سازمان منافقین نشان داده است که در طی فعالیت چند دهه ایشان،هیچ گاه جان اعضای سازمان برای مدیران آن اهمیت نداشته و هرگاه که لازم به نظر می رسید تصفیه سازمانی و حذف فیزیکی در دستور کار قرار می گرفت.

نکته جالب توجه این است که هیچ کس از چنین موضوعی مستثنی نبوده و بعضا اعضای شورای رهبری سازمان نیز در تصفیه سازمانی حذف می شدند.

البته در مناسبات فرقه ای هیچ عملی جنایت کارانه ای غیر قابل اغماض نیست چرا که یک فرقه تنها در مدیر آن ختم می شود.

آنچه قابل ذکر است تاثیر تحولات عراق بر تصمیم گیری رجوی برای نیروهایی است که در عراق سرگردان شده اند.

در روزهای اخیر عناصر منتسب به سازمان مولفه هایی را مطرح کرده اند که بسیار جالب توجه است.

یکی از این افراد اذعان می کند:"مجاهدین پس از رسوایی‌های اخیر داعش دیگر حرفی از «شورای نظامی انقلابیون عراق» و «عشایر انقلابی» در موصل نمی‌زنند و معلوم نیست چه بر سر این «انقلابیون» آمده است. مجاهدین با توجه به عدم وجود حافظه‌ی تاریخی در هوادارانشان می‌کوشند آهسته آهسته از «داعش» فاصله بگیرند.

دخالت هرچه بیشتر مجاهدین در تحولات و درگیری‌های عراق که به دستور مسعود رجوی و با شعار «بیا، بیا» انجام می‌گیرد می‌تواند زمینه‌ساز یک حمله‌ی انتقامی‌ به «لیبرتی» و قتل‌عام مجاهدین بی‌دفاع شود."

زمزه حمله به لیبرتی و مظلوم نمایی برای اعضای باقی مانده سازمان در عراق،اکنون در حالی مطرح می گردد که پس از حمله نظامی آمریکا به عراق و سقوط صدام، منافقین بدلیل جنایاتی که بر مردم عراق تحمیل کردند و یکی از آن نسل کشی کردها و نقش افرینی در انتفاضه شعبانی بوده است هیچ گاه از حمله قبایل و مردم عراق مصون نبوده اند.

آخرین حمله به پادگان اشرف و به هلاکت رساندن 52 تن از اعضای ارشد سازمان یکی از نمودهای بارز این امر است.

حضور داعش در عراق موقعیتی ابهام آلود را برای منافقین ایجاد کرده است که مشخص نیست چه سرنوشتی برای اعضای این سازمان در عراق رقم خواهد خورد.

پس از خارج کردن منافقین از لیست گروه های تروریستی رجوی و مریم قجر دکان موضوعات حقوق بشری را بهترین زمینه برای نقش افرینی در کشورهای اروپایی برگزیده اند.

کشته شدن نیروهای سازمان در عراق می تواند خوراک تبلیغاتی سازمان را برای مدت زیادی تامین کند که عایده های فراوانی برای رجوی دارد.

از سوی دیگر سازمان دغدغه زیادی برای مدیریت نیروهای خود در عراق نخواهد داشت و مدیران آن بهتر می دادند که به محض رسیدن ایشان به کشور ثالث تنها گزینه جداشدن،پیش روی افراد خواهد بود،چه بسا برای سازمان کشته شدن ایشان بهتر از زنده بودنشان دارد چرا که جداشدن افراد به مثابه افشا شدن آخرین معادلات درونی سازمان به حساب می آید.

حال داعشی ها که ابتدا از سوی منافقین مورد حمایت قرار گرفتند و جزئیات همکاری ایشان با داعش افشا شد و نیروهای مردمی خطاب می شدند در روزهای اخیر از سوی سازمان مورد برائت قرار می گیرند.

همه معادلات مربوط به سازمان منافقین در عراق به این سمت و سو می رود که زمزمه هایی برای از بین رفتن اعضای این گروهک تروریستی در لیبرتی به گوش می رسد، باید نشست و دید زمان چه حادثه ای را رقم خواهد زد.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است

 

 


4542743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» واژه ازدواج با خودش معنای زیادی را تداعی می‌کند؛ رسیدن، یافتن نیمه گمشده، عشق، محبت، تشکیل خانواده، اما انگار برای عده‌ای ازدواج دیگر این معنا را ندارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شبکه‌های اجتماعی این روز‌ها مانند کلینیک‌های تشخیصی و درمانی سرپایی از انواع درمانگران مجاز و غیرمجاز اشباع شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خبرنگار حوادث استان گلستان که از ساعات ابتدایی گم شدن یسنا دیدار شاهد ماجرا بوده می‌گوید تحقیقات پلیس نقش بسیار مهمی در پیدا شدن این دختر چهار ساله ترکمن داشته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا نصرالله شاه‌آبادی می‌فرمودند: همان طور که ائمه علیهم‌السلام در مقاماتِ عالیه نیازمند توسّل به مادرشان هستند، ما نیز در مقام سیر الی‌الله، نیازمند توسل به حضرت زهرا (س) هستیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی در ماشین خودتان نشسته‌اید و با دیدن یک ماشین گران‌قیمت می‌گویید عجب ماشین خوبی، فکر نکنید کودک این حسرت را درک نمی‌کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با گسترش موج تحریم جهانی کالا‌های اسرائیلی توسط کشور‌های اسلامی و سایر حامیان فلسطین، اقتصاد صهیونیست‌ها در مرحله فروپاشی قرار گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که تا دیروز شعار زندگی برای زنان میدادند امروز به عنوان پیاده نظام مقابله با دانشجویان آمریکایی طرفدار شرافت قرار گرفته اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مساله اصلی این است که طرح آتش‌بس تضمینی برای پایان جنگ به‌طور دائم فراهم نمی‌کند. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی ظاهرا قسم خورده است تا پایان کار همه اعضای حماس در غزه به بمباران ادامه دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر والدین متوجه شدند کودکشان به دلیل اخبار منفی دچار هیجانات منفی شده است با او صحبت کنند تا احساس امنیت برایش ایجاد شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زنان سلبریتی غربی که در یک حرکت نمایشی در حمایت از اغتشاشگران اقدام به قیچی کردن موی خود کردند، حالا در برابر تعدی پلیس آمریکا به دانشجویان حتی احساس نگرانی هم نمی‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است