بین‌الملل 18:01 - 01 آبان 1400
در اولین مصاحبه پس از استعفا:
زلمای خلیل‌زاد در اولین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از نمایندگی ویژه آمریکا در صلح افغانستان در پاسخ به سوالی که آیا به حرف‌های طالبان در مورد شبکه القاعده باور دارد، به شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت: «چنانکه قبلا گفته‌ام، عدم ‌اعتماد بین آمریکا و طالبان وجود دارد، برای همین مهم است که نباید فقط گفته‌های طالبان در این مورد را بگیریم که چه می‌گویند و به چه متعهد هستند».

خلیل‌زاد  اعتمادی به طالبان درباره القاعده وجود ندارد

به گزارش ایسنا، «زلمای خلیل‌زاد» چند روز پیش از سمت خود کناره گیری کرد. او گفته بود که در روزهای آینده در مورد تحولات افغانستان بیشتر صحبت خواهد کرد.

خلیل‌زاد در این مصاحبه در مورد مخفیگاه «ایمن الظواهری» رهبر شبکه القاعده که گفته شده ممکن است در افغانستان باشد، گفت که «نمی‌داند که آیا طالبان در این مورد می‌داند یا نه، طالبان به او گفته بود که نمی‌داند او (الظواهری) کجاست».

به گزارش بی‌بی‌سی، خلیل‌زاد در ادامه مصاحبه خود با شبکه خبری «سی.بی.اس» ‌مدعی شد: «ما، متقاعد شده‌ایم که طالبان به شبکه القاعده اجازه طرح و عملیات از خاک افغانستان را نمی‌دهد».

وی افزود: «ما همواره دوست داریم چیزهای بیشتری از طالبان و هر کشور دیگری ببینیم، که اعضای شبکه القاعده را از افغانستان اخراج کنند. اگرچه آنها با برخی از این تعهدات توافق کرده‌اند؛ اما برخی از اعضای شبکه القاعده از ده‌ها سال قبل، در دوران جنگ با شوروی (سابق) به افغانستان آمدند، ازدواج کرده‌اند و بچه و نواسه (نوه) در آنجا دارند».

قرار است مصاحبه کامل خلیل‌زاد که اخیرا از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان استعفا کرده است، روز یکشنبه از شبکه سی‌بی‌اس آمریکا منتشر شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان تصمیم گرفته از سمت خود استعفا کند. بلینکن همچنین گفت که «تام وست» معاون فعلی خلیل‌زاد وظایفش را بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام


11285276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر بنیامین نتانیاهو با بازگشت هیئت اسرائیلی به قطر برای ادامه مذاکره با حماس چراغ سبز نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است