سیاسی 15:38 - 12 خرداد 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/12

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در نهمین همایش امام خمینی و سیاست خارجی با عنوان امام و نفی خشونت و افراطی‌گری که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، با اشاره به نظریه حضرت امام خمینی (ره) درباره حمایت از مظلومان و مستضعفان جامعه گفت: این نظریه توانست نظام سلطه را به چالش بکشد و فریادرس مظلومان جهان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هادی سلیمان‌پور اظهار داشت: نظریه حضرت امام خمینی درباره خروج از بلوک‌های قدرت ‌و نفس تازه دمیدن و جنبش استقلال‌خواهی جهانی و نفی نظام حاکم بر جهان و تکیه بر استقلال نظری و عملی، توانست راهکار خوبی برای بشر باشد.

وی افزود: ارائه نظریه جدیدی از اسلام سیاسی و حکومتی در سطح جهان ازجانب حضرت امام خمینی (ره) برای نحوه اداره جوامع به دست حکومت‌ها مدلی ارائه کرده که قابل اتکا برای سال‌های طولانی باشد که این نظریه ایشان بسیار بی‌بدیل است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی ابعاد دیدگاه‌های امام خمینی در سطح منطقه اظهار داشت: نظریه وحدت اسلامی توانست در دوران اخیر در جهان عرب اشکال متفاوتی پیدا کند و حتی مدافعانی نیز در جهت تکمیل این نظریه، دیدگاه‌های کامل‌تری ارائه کردند که قابل اتکا در مدیریت روابط بین‌المللی در جهان اسلام، و قابل بهره‌برداری است.

سلیمان‌پور افزود: نظریه مردم‌سالاری دینی متعلق به امام خمینی منجر به این شد که حاکمان در منطقه به اجرایی کردن این مدل کم‌نظیر از نحوه مدیریت جامعه بپردازند.

وی اظهار داشت: تکیه بر بیداری ملت‌های مسلمان در جوامع انسانی و تلاش برای افزایش سطح آگاهی در محیط منطقه‌ای بخش دیگری از نظریات سیاسی حضرت امام محسوب می‌شود.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: مقابله با تفکر صهیونیستی در تمام اشکال و فرم‌های آن نظریه بعدی حضرت امام خمینی است که ایشان با این نظریه درصدد مبارزه با رژیم اشغالگر قدس برآمدند؛ ضمن اینکه دفاع از آرمان فلسطین به عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست‌های ایشان در منطقه و مقابله با تفکر تمامیت‌خواه در منطقه محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: نیاز مبرم جهان اسلام در شرایط کنونی نظریه‌پردازی است و بدون نظریه قابل اتکا در حوزه مدیریت جامعه و مدیریت فرد و مدیریت حقوق و مدیریت مسئولیت‌ها و تکالیف، امکان تحول در شرایط منطقه و امکان عبور سالم و قرار گرفتن جوامع مسلمان در مدار بالاتری از قدرت در نظام جهانی مقدور و میسر نیست.

صداوتصویردارد


6493294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و عربستان در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه ایران و اندونزی در محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در بانجول با یکدیگر دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت تصویب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محسن رضایی طی چند روز گذشته با اعضای شورای مرکزی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های انقلاب نشست‌های جداگانه‌ای برگزار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نادری گفت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است