استانی 17:00 - 27 دی 1399

جهان تشنه تربیت دینی و اخلاقی/ هدایت انسان ها بالاترین عبادت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: شورا هم از لسان دین و هم زبان عرف بین‌الملل تبیین شده اما معانی متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه در زبان بین‌الملل، شورا به معنای اظهار و جمع بندی نقطه نظرات پیرامون یک موضوع است، گفت: در لسان دین هم تحلیل نقطه نظرات و انتخاب نظر برتر، مفیدتر و کارساز تر است.

آیت الله عبادی جسم و روح انسان برای رشد نیازمند خوراک هستند، افزود: انسان غذای مورد نیاز جسم و روح را با استفاده از ابزار وجودی‌اش و ابزار موجود در طبیعت به دست می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بدن ما محصول واردات است، بیان کرد: اگر واردات لازم و کافی باشد، بدنی سالم حاصل می‌شود و واردات فاسد و بی قائده به بدن ضرر می‌رساند.

وی ادامه داد: سم بدن را مسموم می‌کند و غذا باعث رشد می‌شود که توسط دستگاه‌هایی مانند دهان، دندان و معده شناسایی می‌شود.

هدایت انسان بالاترین عبادت است

آیت الله عبادی با بیان اینکه چشم و گوش به مرکز انسانیت بدن راه دارد که بر آن نظارت نمی‌شود، گفت: چشم منظره، روزنامه و عکس فاسدی را می‌بیند و هویت انسانیت انسان بر اساس دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها شکل می گیرد. 

وی با بیان اینکه مطهری‌ها دیدگاهی برخاسته از تقوا داشته و گفتارشان برخاسته از علم بوده بنابراین مهطری شده‌اند، افزود: سخن یک منافق انسان را مریض می‌کند و مرضی بدتر از نفاق نیست.

آیت الله عبادی سخن انسان‌های عالم و پیغمبر را دوای انواع مشکلات روانی و پوچی گرایی دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش در جلسات بر اساس اولویت‌ها عمل کند چراکه هدایت انسان‌ها بالاترین عبادت‌ها و گمراه کردن انسان‌ها بدترین گناه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به محدودیت‌های کرونا بیان کرد: اگرچه اقدامات انجام شده در زمینه محدودیت‌های کرونا بسیار پسندیده است اما آیا تمام مشکلات کشور همین موضوع است؟

فروپاشی خانواده‌ها آفت جامعه

وی اظهار کرد: آمار مرگ کرونا در جهان را روزانه طی چند نوبت اعلام می‌کنند اما آمار افرادی که از گرسنگی می‌میرند را اعلام نمی‌کنند.

آیت الله عبادی با طرح این سوال که چرا آمار قتل عام‌ها و سقط جنین را عنوان نمی‌کنند، افزود: وقتی تفکر انحرافی و پیروی از تفکر لیبرال دموکراسی غرب شد، وضعیت دنیا چنین می‌شود.

وی فروشی پاشی خانواده را نوعی آفت در شرایط روز جامعه دانست و گفت: دزدی‌ها، اختلاس و گران فروشی‌ها مشکلات بزرگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله عبادی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: آنچه در دین تعبیه شده عامل پرورش انسان‌ها است که در جهان در آن کمبود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باطن تشریح دین تربیت و هدایت انسان ها به سوی رستگاری است، گفت: جهان امروز تشنه تربیت دینی و اخلاقی است.


10907051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است