سیاسی 14:26 - 27 آذر 1393
نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس ششم مبنی بر عدم نیاز کشور به فناوری هسته‌ای گفت: افرادی چون شیرزاد منافع ملی کشور را با منافع خود می‌سنجند و تا زمانی که ظرفیت لازمه را برای درک موضوع ملی هسته‌ای شدن ایران نداشته باشند، دچار وادادگی‌ها شده‌اند.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" نماینده مردم ورامین و پیشوا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم مبنی بر این که حرکت ایران در پرونده هسته‌ای هیچ دستاوردی به همراه نداشته، گفت: فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از جمله پرافتخارترین فعالیت‌های علمی،‌ پژوهشی و انرژیک کشور محسوب می‌شود.

 

وی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای به ویژه در نقاط بومی تعجب دنیا را به خود برانگیخته و یکی از عناصر قدرت ملی نظام محسوب می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه احمد شیرزاد، هیچ جایگاه و نقشی در رابطه با اظهار نظر به مسئله هسته‌ای ندارد، تصریح کرد: این نوع اظهار نظرات بی‌شک معنایی جز این که این افراد اعتقاد و باوری به غرور ملی ایران ندارند، معنای دیگری نخواهد داد.

 

نقوی‌حسینی تأکید کرد: این قبیل افراد از جمله افرادی هستند که روزی جام زهر امضا، و یا روزی اقدام به تحصن در مجلس می‌کردند و یا در فتنه 88 مردم را به تحریک علیه نظام سوق می‌دادند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: افرادی همچون شیرزاد پیروزی‌های کشور را برای خود شکست تلقی کرده و چون از سوی ملت منزوی نامیده می‌شوند، همه موارد هسته‌ای شدن ایران را بی‌نتیجه تلقی می‌کنند.

 

نماینده مردم ورامین و پیشوا تأکید کرد: از همین تریبون به افرادی همچون شیرزاد اعلام می‌کنم که ملت ایران با یک اجماع کامل ملی بین دولت، مجلس و سایر نهادها با استحکام درباره پرونده هسته‌ای ایستادگی کرده و از حقوق ملت دفاع خواهد کرد.

 

نقوی‌حسینی با بیان این که در رابطه با دستاوردهای هسته‌ای کشور به یک اجماع ملی رسیده است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم طی یک نظرسنجی نگاه مردم به مسئله هسته‌ای منعکس شود چرا که معتقدم مردم با هر گرایش سیاسی و حزبی موافق به از دست دادن این دستاورد نیستند.

 

وی افزود: مردم بارها و بارها در مراجعات‌شان به ما نمایندگان اصرار بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای داشته و از ما می‌خواهند که اجازه ندهیم که این دستاورد مورد معامله قرار گیرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره سایر مباحث مطرح شده از سوی این نماینده مجلس ششم مبنی بر عدم علوم هسته‌ای در ایران گفت: افرادی چون شیرزاد منافع ملی کشور را با منافع خود می‌سنجند و تا زمانی که ظرفیت لازمه را برای درک موضوع ملی هسته‌ای شدن ایران را نداشته باشند، دچار وادادگی‌ها شده‌اند.

 

نقوی‌حسینی افزود: بی‌شک کشور مجهز به مهندسان هسته‌ای بوده و ما دانشمندان بزرگی در زمینه هسته‌ای در ایران داریم.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه در واکنش به سایر اظهارات شیرزاد در مورد عدم نیاز فناوری هسته‌ای برای کشور بیان داشت: طرح مباحثی چون عدم نیاز فناوری هسته‌ای برای کشور به نوعی در دنیای امروز خودفریبی و به سمت جهالت رفتن است.

 

وی با طرح سوالی مبنی بر این که چطور می‌شود در دنیای امروز کشوری به انرژی هسته‌ای نیاز نداشته باشد، در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک فناوری هسته‌ای موتور گرداننده صنعت در دنیا بوده و ما هم قصد نداریم از دنیا عقب بمانیم.



انتهای پیام/


5444186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام فلاحی گفت: کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند اگر بخواهند مجوز مدرسه غیرانتفاعی بگیرند در گرفتن مجوز محدود می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را گرامی داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب حضور یافت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی آخرین وضعیت عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در جلسه این کمیسیون خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور از چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز به قانون، حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه طی احکام جداگانه‌ای معاونین امور آموزش و امور هماهنگی کانون‌ها را منصوب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور وضعیت شهرستان ری را در تقسیم استان تهران مشخص کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است