استانی 13:34 - 01 بهمن 1395
‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد:
کرج - رئیس کمیسیون شوراها و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه دل‌خراش ساختمان پلاسکو در تهران گفت: در شرایط فعلی حاشیه‌سازی‌ها جز خیانت به مردم چیزی نیست.

امدادرسانی اولویت اول فاجعه پلاسکو/حاشیه‌سازی‌ سیاسی درست نیست

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از محل حادثه ساختمان پلاسکو در تهران بازدید کرده است، با اشاره به تلاش‌های تیم مدیریت شهری تهران برای مدیریت این بحران، گفت: امدادرسانی اولویت نخست شهرداری تهران است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه آتش‌نشانان در لحظه وقوع حادثه تصمیمات منطقی گرفته‌اند و عملکرد خوبشان سبب نجات جان بسیاری از شهروندان شده است، گفت: هم‌اکنون تلاش تیم امداد این است که راهی برای نجات افراد گرفتار در زیر آوارها  باز شود، زیرا اولویت نخست نجات جان انسان‌های گرفتار در زیر آوار است و سپس باید به کندوکاو چرایی وقوع حادثه بپردازیم و با دقت بیشتری ابعاد ریزش ساختمان پلاسکو را بررسی کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اظهارنظرهای فی‌البداهه درباره چرایی وقوع حادثه صحیح نیست، گفت: ساختمان پلاسکو به دلیل قدمتی که داشته و وقوع حادثه آتش‌سوزی در طبقات بالا، سبب شده تا مجموع آتش از قدرت آهن‌آلات فرسوده بکاهد و درنتیجه تلی از آهن‌آلات بر طبقات پایینی سقوط کند و ساختمان به‌صورت عمودی ریزش کند.

کولیوند با تأکید بر اینکه ساختمان پلاسکو متولی و هیئت‌مدیره داشته و شهرداری چندین بار به‌طور متوالی اخطارهای ناایمن بودن ساختمان را به این هیئت‌مدیره و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده بوده، گفت: بی‌توجهی به تذکرات ایمنی سبب بروز این حادثه غم‌بار شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی پرداختن برخی جناح‌های سیاسی به حواشی حادثه پلاسکو و حوادثی ازاین‌دست را جایز ندانستند و گفت: به‌هیچ‌عنوان در چنین فضاهایی ایجاد حواشی سیاسی اخلاقی نیست و خیانت به اصل موضوع است.

وی افزود: به‌هرحال اتفاق ناخوشایند بزرگی رخ‌داده و این‌قدر این حادثه مهم بوده که رهبری به این موضوع ورود کرده‌اند پس حادثه پلاسکو نقطه‌ای برای بازی‌های سیاسی نیست و همه مسئولان باید بادل و جان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اولویت نخست که نجات جان انسان‌های گرفتار در زیر آوار است، التزام داشته باشند.


8688253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است