استانی 15:47 - 27 مهر 1397

دولت‌ها در برهه‌های مختلف در حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به مشکلاتی که در عرصه اقتصاد کشور رخ داده است، اظهار داشت: نخبگان ما باید همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گیرند و راهگشای صاحبان صنایع در زمینه تامین مواد اولیه و قطعات باشند.

وی با بیان اینکه باید توان و قدرت داخلی را به کار بگیریم، افزود: در این مسیر یکی از مهمترین اقداماتی که می توان انجام داد، بررسی لیست‌های واردات گمرک است و باید هر آنچه که توان تولیدش در کشورمان وجود دارد را توسط جوانان این مرز و بوم تولید کرده و از واردات آن جلوگیری کنیم.

ناصری با بیان اینکه پس از بحث اقتصاد و صنعت، مهمترین بحث کشور ما اکنون بحث فرهنگ است، بیان کرد: دشمن همچنان به شیطنت‌های فرهنگی خود ادامه می دهد و در تلاش برای از بین بردن اعتقادات جوانان ما است و تلاش می کند ارزش‌ها را کمرنگ کند تا از این رهگذر به خواسته ها و اهداف خود دست پیدا کند.

امام جمعه یزد یادآور شد: دشمن در تلاش است با استفاده از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی، خباثت‌ها و ضعف‌های موجود را به دین ربط دهد تا مردم نسبت به دین دلسرد شوند زیرا می دانند اگر مردم ایران روی پای خود ایستاده و به انقلابشان وفادار هستند، به خاطر روحیه قوی دینی آنها است.

ناصری با اشاره به اینکه کشور ما اکنون در شرایط بسیار سختی از ابعاد مختلف قرار دارد، افزود: مردم کشور ما امروز هم از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند و هم از نظر اجتماعی و فرهنگی در معرض تهدید قرار گرفته اند بنابراین خودشان باید دست به دست هم بدهند و شرایط را تغییر دهند.

وی اظهار داشت: در عرصه اقتصادی باید به شکل جدی رویه خود را تغییر دهند، از خرید بیش از حد مورد نیاز اجناس خودداری کنند، قناعت و صرفه‌جویی پیشه کنند، از احتکار خودداری کرده و محتکران را معرفی کنند و اجازه دهند همه اجناس موجود در بازار به دست همه مصرف کنندگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌های ما در برابر حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند، عنوان کرد: این کوتاهی به دلایل مختلف به ویژه در فرهنگ دینی انجام شده و آموزش و پرورش و سایر نهادهای آموزشی ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که فرزندان ما نتوانند با آموزه‌های دینی آشنا شوند.

امام جمعه یزد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که برای سند تحول بنیادین وجود دارد را اجرایی کنید و فرزندان ایران را در مدارس به گونه‌ای تربیت کنید که دین، اخلاق و فرهنگ در میان آنها بی‌ارزش جلوه نکند.

ناصری یزدی افزود: اگر آموزش و پرورش ما درست فعالیت کرده بود امروز با آسیب‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده را مشاهده نمی‌کردیم.


9947458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است