استانی 13:19 - 21 مرداد 1399
ایسنا/البرز معاون قضایی رئیس کل گفت: روز گذشته با پیگیری ویژه رئیس کل دادگستری استان جلسه‌ای با حضور وی و مدیران شرکت شفا و دیگر طرف دعوا تشکیل و در خصوص نحوه پرداخت محکوم‌به توافق شد.

تکذیب تعطیلی کارخانه دارویی شفا

حسین اعظمی چهاربرج دبیر شورای تحول قضایی و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص دیدار سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور  برای حل مشکلات یک واحد تولیدی گفت: پس از انعکاس مطالبی نادرست در خصوص تعطیلی شرکت تولید داروی شفا، معاون دادستان کشور در این زمینه ورود پیدا کرده و ضمن بازدید از این کارخانه، مشکلات طرح شده را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، وی افزود: شفا یکی از ده‌ها شرکت کشور در زمینه تولید دارو است که به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی دارای  بیش از یک صد پرونده در دادگستری استان البرز بوده که چند فقره در اجرای احکام در جریان است.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز با اشاره به دستور معاون دادستان کل کشور در خصوص این موضوع تصریح کرد: برخلاف مطلب منتشر شده در یکی از نشریات، دستوری برای تعطیلی این شرکت صادر نشده است بلکه به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی به یکی از طلبکاران، قاضی پرونده دستور داده است که بخشی از تولیدات شرکت در یکی از روزهای هفته به منظور تسویه این دیون اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همانطور که بارها تاکید شده است در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه و دادگستری استان البرز، ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی است و آنچه برای ما اهمیت دارد جلوگیری از تعطیلی و ممانعت از بیکار شدن نیروی کار شاغل در مجموعه‌های تولیدی است و دخالتی در خصوص کیفیت و چگونگی مدیریت شرکت ها نداریم.

اعظمی متذکر شد: چندین جلسه برای توافق طرفین در خصوص نحوه اجرای حکم تشکیل شده بود که به دلیل عدم همکاری شرکت شفا به نتیجه نرسیده بود. لکن روز گذشته با پیگیری ویژه رئیس کل جلسه ای با حضور ایشان و مدیران دو شرکت طرف دعوا تشکیل و در خصوص نحوه پرداخت محکوم‌به توافق شد.

وی در پایان تاکید کرد: از بنگاه‌های اقتصادی انتظار داریم با تعامل سعی در هم‌افزایی حمایت‌های قضایی در تحقق جهش تولید باشند؛ دستاویز قراردادن حقوق کارگران واحدهای تولیدی برای فضاسازی و تضییع حقوق بیت المال و حق الناس علی‌رغم توانمندی مالی زیبنده نیست.

انتهای پیام


10662179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است