استانی 00:16 - 17 تیر 1399

صیانت از حقوق بیت المال را در دستگاه قضایی جدی گرفته ایم

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای حفظ بیت المال دوشنبه شب در دادسرای قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: حفظ حقوق بیت المال در دستگاه قضائی از اولویت هاست و در استان نیز در بازگرداندن حق دولت مصمم هستیم.

وی اضافه کرد: سهم اوقاف در استان و روستاها باید حفظ شود و همه وظیفه داریم در این زمینه با جدیت عمل کنیم.

قدرتی بیان کرد: حفظ حقوق بیت المال ایجاب می‌کند سهم اوقاف در نقاط مختلف شهری و روستایی داده شود و سهم اوقاف را به منابع طبیعی نمی‌دهیم و اگر معترض بود باید در دادگاه ثابت شود.

سالن طرح آبیاری باید به دولت بازگردد



رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دو پلاک در آراسنج بویین زهرا و آقا امام باید مشخص شده و با لحاظ حقوق مردم برای تعیین تکلیف اقدام شود.

وی پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص مشکل ایجاد شده توسط مستأجر یک ملک دولتی یادآور شد: مستأجر سالن طرح آبیاری که همچنان اجاره ۱۸ سال قبل را پرداخت می‌کند به نوعی حق دولت را نداده ولی همراهی می‌کنیم تا از ملک خارج شود.

رئیس دادگستری استان قزوین بیان کرد: مستأجر سالن طرح آبیاری واقع در شرکت آب منطقه‌ای باید توافق کرده و از ملک دولت خارج شود تا آنها را مشمول تضییع حقوق بیت المال مربوط به ۱۸ سال گذشته و پرداخت مابه التفاوت گذشته نکنیم.

قدرتی اضافه کرد: از دادستان درخواست می‌کنیم در جلسه با نماینده مستأجر، نماینده حقوقی شرکت آب منطقه‌ای برای توافق در اسرع وقت اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص تغییر کاربری اراضی روستای نصرت آباد هم اظهار داشت: وضعیت این روستا شهر باید مشخص شده و از ادامه ساخت و سازها در این محدوده جلوگیری شود و شش نقطه که اهالی برای تغییر کاربری درخواست داده‌اند در اختیار شهرداری الوند قرار گیرد و در کنار آن با افرادی که زمین را تفکیک کرده و فروخته‌اند برخورد قانونی شود.

حفظ باغستان ضروری است

قدرتی اظهار داشت: اگر محدوده باغ موزه در حریم شهری است که باید شهرداری در آن ورود کرده و زمین در اختیار داشته باشد و هر گونه اجرای طرحی با حفظ باغستان باشد و حتی احداث فضای سبز در باغستان ممنوع است.


10606529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است