بین‌الملل 13:36 - 10 مرداد 1394
در حالی که با معرفی نامزدهای احتمالی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، روند مبارزه برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 عملاً آغاز شده، بحث حامیان مالی نامزدها نیز به موضوعی جدی و مورد توجه تبدیل شده است. در این میان، یک روزنامه انگلیسی فاش کرده که یک ایرانی، در صدر حامیان مالی جب بوش، نامزد جمهوری خواهان قرار دارد.

در حالی که با معرفی نامزدهای احتمالی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، روند مبارزه برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 عملاً آغاز شده، بحث حامیان مالی نامزدها نیز به موضوعی جدی و مورد توجه تبدیل شده است. در این میان، یک روزنامه انگلیسی فاش کرده که یک ایرانی، در صدر حامیان مالی جب بوش، نامزد جمهوری خواهان قرار دارد.


به گزارش «تابناک» به نقل از «گاردین»، بر اساس اطلاعات منتشر شده از هزینه های مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، یک ایرانی و یک کوبایی در صدر حامیان مالی جب بوش، فرماندار جمهوری خواه سابق فلوریدا که از جمله مهمترین گزینه های نامزدی این حزب به شمار می رود، قرار دارند.


مایک فرناندز، میلیاردر ساکن فلوریدا که در دهه 1960 از کوبا به ایالات متحده مهاجر کرده، در صدر جدول حامیان مالی بوش قرار دارد. وی از ماه مارس تاکنون، به تنهایی و در سه مرحله، مبلغ سه میلیون دلار به کمپین بوش کمک مالی کرده است. 


پس از وی و در رده دوم، هوشنگ انصاری، سفیر ایران در آمریکا در دوران پیش از انقلاب قرار دارد که در حال حاضر ساکن تگزاس است. وی به همراه همسرش، شهلا انصاری، مبلغ دو میلیون دلار در اختیار کمپین انتخاباتی جب بوش قرار داده است. 


گفتنی است تنها افرادی که شهروند آمریکا بوده و یا دارای «گرین کارت» این کشور هستند می توانند به کمپین های سیاسی کمک مالی کنند و این دو فرد، ده ها سال است که در ایالات متحده ساکن بوده و از چنین امکانی برخوردار هستند. 


به جز این دو تن که به صورت فردی اقدام به کمک مالی کرده اند، کمیته اقدام سیاسی موسوم به «سوپر پک» تاکنون و از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی جب بوش، مبلغ 100 میلیون دلار برای وی جمع آوری کرده است. البته بر اساس قوانین انتخاباتی فدرال، این نهاد از نظر فنی مستقل از نامزدها به شمار می رود. 


انصاری که در صنایع نفتی فعالیت دارد، از مدت ها پیش به عنوان یکی از حامیان خانواده بوش شناخته می شود و در دهه 1990 نیز مبالغ قابل توجهی به کمپین انتخاباتی جرج دبلیو بوش کمک کرده بود. به جز وی، سه خانواده دیگر ساکن تگزاس که در بخش نفتی این ایالت فعال هستند، یعنی ریچار و نانسی کیندر، ری و نانسی هانت، و ترور و جان ریس جونز نیز مجموعاً دو میلیون دلار به جب بوش کمک کرده اند. 


فرناندز که از جمله مخالفان حکومت کوبا به شمار می رود، در بیانیه ای اعلام کرده که هیچ گاه نمی تواند خشونت های این حکومت را که در دوران اقامت خود در کوبا شاهد آن بوده، فراموش کند. با این حال، وی تأیید می کند که اکنون زمان «پذیرش تغییر» در روابط این کشور با ایالات متحده است.


با این وجود، گاردین معتقد است با توجه به اینکه مهمترین اقدامات باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا در زمینه سیاست خارجی، پیگیری روند دیپلماسی در قبال ایران و کوبا بوده، این موضوع که دو حامی مالی اصلی جب بوش یک ایرانی و یک کوبایی هستند، دربردارنده نکات مهمی است و بیانگر اختلاف نظر شدید بوش با اوباما در موضوعات سیاست خارجی می باشد. 

6840312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع خبری یمنی از ره گیری و انهدام یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو 9 ریپر» در مرکز یمن خبر دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک شبکه تحقیقی فهرستی از دارایی های صدها مقام کنونی و پیشین و نهادهای حکومتی کشورهای مختلف از جمله مقامات سابق افغانستان در دبی را منتشر کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با بیش از 60 راکت کاتیوشا 3پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع خبری رژیم صهیونیستی تصاویری از لحظه زیر گرفتن 5 نظامی رژیم اسرئیل در حیفا واقع در شمال غرب فلسطین اشغالی منتشر کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع صهیونیستی از زیرگرفته شدن 5 نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل یک پایگاه نظامی در حیفا و زخمی شدن آنها خبر دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» محافل رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره قدرت اطلاعاتی حزب الله اعلام کردند که افسران اسرائیلی بعد از سرنگونی بالن جاسوسی ارتش اسرائیل به دست حزب الله بسیار خشمگین هستند و معتقدند که اسرائیل بازدارندگی خود را در شمال به طور کامل از دست د...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه ایران بند مربوط به جزایر سه گانه ایرانی در بیانیه نشست سران اتحادیه عرب را محکوم کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» ادعای آمریکا درباره عدم تشویق اوکراین برای حمله به خاک روسیه، تلاش کی یف برای دستیابی به سامانه های دفاع هوایی بیشتر و مخالفت انگلیس با اعزام نیروی نظامی به اوکراین، از جمله مهمترین رویدادها درباره جنگ هستند. 
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه سوء قصد به جان نخست وزیر اسلواکی را جنایتی وحشتناک نامید که هیچ توجیهی ندارد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز یادآور شد: روبرت فیکو همیشه با شجاعت مواضع خو را در برابر سیاست غرب جمعی بیان می کند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر صنعت و تجارت طالبان در حاشیه مجمع اقتصادی روسیه و جهان اسلام با رئیس جمهور تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است