سیاسی 11:34 - 22 بهمن 1394
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن آغاز شد.

سخنرانی رئیس جمهور آغاز شدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سخنرانی 22 بهمن با تبریک فرا رسیدن 37 سالگرد انقلاب اسلامی ایران به همه ملت به رهبری معظم انقلاب گفت: سلام و درود ما به روان پاک امام عزیز و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سلام و تحیت به محضر مولایمان امام عصر ارواحنا له الفداء، عرض می‌کنیم.



روحانی در ادامه اظهار داشت: 37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای بدست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید این در حالی بود که مردم صدها سال تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و فردی مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.



رئیس جمهور در ادامه گفت: مردم در نهضت‌ها و قیام‌های متعدد از جمله قیام بزرگ مشروطه علیرغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از کشور بیرون کنند، ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم حاکم بود.



روحانی اظهار داشت: مردم دیگر تحمل استبداد، استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و برای آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قیام کردند.



رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مردم در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را بدست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند مردم در قیام خود رهایی و آزادی را بدست آوردند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی نظامی را که خواست مردم با رأی قاطع مردم باشد، برپا کنند.



رئیس جمهور در ادامه گفت: گمان نمی‌کنم که هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد که هیچ حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد مردمی بیرون آورده نشود و رهبری آن برعهده مرجع عالیقدر تقلید و مورد اعتماد مردم نباشد هرگز به پیروزی دست نمی‌یابند.



وی در ادامه گفت:‌ گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار خود می‌توانست در قشر جوانان نفوذ کند و این نهضت را به پیروزی برساند.

روحانی در ادامه بیان داشت: اسلام با صفاتی که داشت توانست مورد تکیه مردم و احترام جهانیان در اواخر قرن 20 قرار گیرد، ترکیبی که امام برای ما بیان کرد یعنی جمهوریت و اسلامیت و فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش اگر چنین نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه نبودیم.



روحانی با بیان اینکه مردم خواست دهها ساله خود را در کنار امام و رهبری امام متبلور بودند، افزود: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند، بزرگ و مردمی بهت زده‌ شده‌اند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.


رئیس جمهور کشورمان گفت: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، گرچه با سیاست تنگاتنگ آویخته است، اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.


رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امام (ره) با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را  بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب نماید.


وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اخلاقی، مسالمت‌آمیز و بدون بداخلاقی و خشونت بود، اظهار داشت: دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال، مهربانی و برادری برای همه مردم است، البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.


روحانی افزود: کشورهایی که سالیان دراز عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم که از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند و این مسئله را لمس کرده‌اند که این مردم ما در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.


رئیس جمهور کشورمان گفت: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع 8 ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان به دنیا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می‌ایستند و این مردم ما بودند که در 10 سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تعظیم فرود نیاوردند.


رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امروز روزی است که همه آنهایی که یا به خاطر کینه ، یا به خاطر بدفهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی در سایه فشار بر مردم ایران بودند، امروز به خوبی در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌اند و از اقدامات گذشته خود مایوس هستند، گفت: امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای تمام جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌توانند در برابر قدرت‌های جهان بایستند و آنها را وادار به شکست نماید، بلکه در عرصه دیپلماسی و در عرصه منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌توانند حقوق ملی خود را به کرسی بنشانند.


وی تصریح کرد: با استدلال حقوقی و سیاسی انسجام و وحدت ملی و در سایه هدایت‌های رهبری تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین تمام قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که آنچه که نسبت به مردم ایران می‌گفتند که ایران در پی تهدید کشورهای منطقه است، دروغ می‌گوید.


روحانی با بیان اینکه آنچه که می‌گفتند ملت ایران به دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای است، بی‌پایه و اساس بود، گفت: امروز شورای حکام آژانس، سازمان ملل متحد و افکار عمومی جهان هم پذیرفت است که تبلیغات صهیونیسم و استکبار جهانی علیه ملت ایران دروغ بوده و از واقعیت تهی بوده است.


رئیس جمهور کشورمان افزود: مردم ایران مردمی صلح‌خواه هستند، مردمی هستند که برای ثبات امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند.


رئیس قوه مجریه اظهار کرد: با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران هراسی را به شکست بکشانیم و دنیا را متوجه کنیم که ملت ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در سایه کشورهای دوست منطقه هستند و تهدیدهایی که نسبت به صلح و امنیت جهانی  را که به ایران نسبت می‌دادند، بی‌اساس بوده است.


وی گفت: امروز ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را به پایان بردیم، امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.


روحانی با بیان اینکه امروز روزی است که می‌بینیم بعد از 37 سال قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت  و قابل انزوا نیست، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا به یک نحوی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند و همه کشورهای جهان مایل به روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.


رئیس جمهور کشورمان گفت: شما در ماه‌های پیش دیدید که رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید.




این خبر در حال تکمیل است...


7674067
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره فعال شدن دیپلماسی انرژی توسط دولت پرداخت و گفت: در راستای توسعه دیپلماسی انرژی بحث پالایشگاه های فراسرزمینی و پالایشگاه سازی در کشور های دیگر از همان ابتدا مورد توجه دولت سیزدهم قر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است