اجتماعی 19:26 - 04 خرداد 1398

ارائه سهمیه تاسیس دفاتر مشاوره ازدواج به ایثارگران

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست محمد مهدی تندگویان با سرتیپ دوم پاسدار ناصر سعیدی دبیر شورای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان با حضور سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران و اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، به منظور بررسی تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع و نیروهای مسلح و همچنین بررسی راه کارهای ارائه تسهیلات ازدواج به فرزندان ایثارگران ظهر شنبه در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

معاون امور جوانان در این نشست با بیان این مطلب که وام ازدواج به روز شده و دیگر کسی در نوبت نمی‌ماند، افزود: دولت مکلف است تا به هر میزانی که مراجعه برای وام ازدواج وجود دارد، پرداخت داشته باشد بنا بر این سهمیه معنا ندارد و هر زوج جوانی که برای اولین بار به بانک برای گرفتن تسهیلات ازدواج مراجعه کند می‌تواند این وام را دریافت کند.

تندگویان در خصوص ارائه تسهیلات دو برابری ازدواج به فرزندان ایثارگران نیز گفت: این موضوعی است که باید در جلسات بانک مرکزی تصمیم‌گیری و تصویب شود.

وی اظهار داشت: بنا بر پیشنهادات دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، این وزارت خانه می‌تواند جهت تأسیس دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده، سهمیه‌ای برای ایثارگران واجد شرایط در نظر بگیرد تا در اولویت سایر افراد باشند و با همکاری صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

تندگویان ادامه داد: اعطای مشاوره رایگان برای فرزندان ایثارگران یکی دیگر از تسهیلاتی است که در حوزه ازدواج می‌توانیم ارائه کنیم به طوری که فرزندان ایثارگرانی که در شرف ازدواج هستند ۶ ساعت از مشاوره رایگان مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کل کشور استفاده کنند.

معاون امور جوانان با اشاره به اجرای طرح سرباز مهارت در ۱۶ استان کشور، گفت: در این طرح آموزش‌های شغلی و زندگی را به سربازان ارائه می‌کنیم که فرزندان ذکور ایثارگران می‌توانند از این آموزش‌ها با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان سیاست گذار است افزود: پیشنهاد می‌کنم دوستان نیروهای مسلح در جلسه بعدی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گزارشی از وضعیت ازدواج فرزندان ایثارگران و مطالبات و نیازهای این بخش ارائه کنند تا برای ارائه تسهیلات ازدواج فرزندان ایثارگران مصوبه ستاد ملی ساماندهی اخذ و برای اجرا به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

معاون امور جوانان افزود: باید بررسی شود که دستگاه‌های مختلف در چهارچوب وظایفشان چه تسهیلاتی می‌توانند در حوزه ازدواج فرزندان ایثارگران ارائه کنند و پس از شناسایی، در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان آن را تصویب کنیم و خود دوستان نیروهای مسلح هم به عنوان ناظر و پیگیر مصوبه معرفی شوند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش به امضای تفاهم نامه میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع در چهارچوب وظایف دو وزارتخانه اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس این تفاهم نامه با احصا نظرات همه معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان در حال تدوین است تا ان شاء الله تفاهم نامه‌ای خوب و کاربردی در حوزه جوانان و ورزش داشته باشیم.

در ابتدای این جلسه سرتیپ دوم ناصر سعیدی به ارائه گزارش در خصوص وضعیت رزمندگان و تعاملات انجام شده با دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌های مرتبط جهت تسهیل در شرایط جامعه هدف پرداخت و سپس به ذکر جلسات انجام شده تاکنون در خصوص سند راهبردی رزمندگان و شرح اقدامات انجام شده اشاره کرد و به مسئله اختصاص سهمیه دو برابری تسهیلات ازدواج به فرزندان ایثارگران پرداخت.


10136314
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در طرح جامع اولیه نمایشگاه شهر آفتاب تغییراتی ایجاد شده است که با مصوبه شورا می‌تواند اجرایی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گرد‌ها در صورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول کار می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی و برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی، همگام با سایر اِلمان‌های شهری دنیا به رنگ قرمز در می‌آید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران از عدم تأمین زمین برای ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی از توقیف تریلی با یک تن شیشه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد میانسالی که پس از سال‌ها درگیری با همسرش، سرانجام او را در یک جدال خانوادگی به قتل رسانده بود، فرزندانش رضایت خود را اعلام کرده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در جلسه شورای عالی هلال احمر به ضرورت مدیریت یکپارچه امور و موفقیت هلال احمر در نوروز پرداخته شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است