استانی 13:30 - 29 آذر 1393
زنجان - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت : هم اکنون مرزهای کشور به لحاظ امنیتی در وضعیتی مطلوب قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان، با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده وضعیت مرزی کشور در بهترین شرایط قرار دارد، افزود: در زمان حاضر اشرافیت در برخی از مرزهای کشور به دلیل عدم دسترسی راحت، مشکلات جاده ای و نبود پاسگاه پایین است.



وی یادآوری کرد: عدم دسترسی مرزهای تحت پوشش به دلیل نبود پاسگاه مرزبانی است و احداث این مکان ها نیازمند تامین بودجه مورد نیاز است.



فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای ارتقای امنیت مرزهای کشور اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است و پیگیری دولت نتایج بهتری را در این بخش رقم می زند.



وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده امنیت در مرزهای غربی، شمال غرب، جنوب، مرزهای دریایی و مرزهای جنوب شرقی کشور به نحو مطلوبی برقرار شده است.



سرتیپ رضایی، با تاکید بر اینکه تامین مرزبانی جنوب شرق کشور اهمیت ویژه ای دارد، گفت: مرزهای این بخش عمدتا با کشورهای افغانستان و پاکستان بوده و در این رابطه اقدامات مهندسی و آمادگی وجود دارد.



وی بیان کرد : تعاملات و در مجموع هماهنگی بسیار خوبی با مرزبانی کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق انجام شده است.



فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از انجام توافقات لازم جهت عملیات مشترک همزمان برای ارتقای امنیت مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان خبر داد و گفت: هفته گذشته نیز برای اجرای عملیاتهای مشترک مرزی با افغانستان توافقاتی انجام شده است.



وی یادآوری کرد: به کار گیری تجهیزات لازم و احداث پاسگاهها بیش از گذشته ضروری و این مهم هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.



سرتیپ رضایی افزود: در زمان حاضر هشت هزار و 755 کیلومتر مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش مرزبانی نیروی انتظامی قرار دارد و برخی مناطق دیگر نیز با هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران تحت کنترل قرار دارد.



وی خاطر نشان کرد: نیروی مورد نیاز مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تامین شده است و در صورت نیاز نیز نسبت به جذب این نیروها اقدام خواهد شد.



596/7320

انتهای پیام /*


5454497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است