فرهنگی‌هنری 11:08 - 04 آبان 1393
کتاب «معجزه عاشورا» شامل درس‌ گفتارهای حسین غفاری، استاد گروه فلسفه دانشگاه تهران به چاپ دوم رسید.

استقبال از موضوع معجزه عاشورا و تجدید چاپ یک کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب معجزه عاشورا شامل درس‌گفتارهای حسین غفاری، استاد گروه فلسفه دانشگاه تهران است که رویکردی متفاوت و نو را در بررسی نهضت عاشورا در برابر خواننده قرار می‌دهد.

در این کتاب به مباحث متنوعی درباره جوانب گوناگون حادثه عاشورا پرداخته شده است؛ معجزه بودن واقعه عاشورا به معنایی حقیقی و نه استعاری، تحلیل جامع نهضت عاشورا در مقام حرکتی فردی و عرفانی و در عین حال اجتماعی و انقلابی، تبیین مسئله دشوار «علم امام به حوادث آینده» و تحلیل رفتار ایشان بر این مبنا (که در ضمن آن از ماهیت «علم امام» و نسبت علم حضوری و حصولی با رفتار و تکالیف آدمی سخن رفته است)، مقایسه قربانی حضرت ابراهیم(ع) با فداکاری و جانبازی امام و تبیین مسئله گریه بر مصائب عاشورا و نقش آن در سلوک معنوی انسان از موضوعات این کتاب است.

همچنین بر اساس تحلیل ارائه شده از واقعه عاشورا و نقش و معنای عزاداری به آسیب‌شناسی مراسم عزاداری و ترسیم چارچوب صحیح برگزاری آن پرداخته شده است. در نهایت به‌عنوان «ختامه مسلک» غزلی از عارف والامقام حافظ در توصیف واقعه عاشورا شرح داده شده است.

از جمله موضوعاتی که در کتاب به آن پرداخت شده است، چیستی گریه و اثر آن در وصول به کمال انسانی، تفسیرهای گوناگون از اهداف قیام حضرت اباعبدالله، مقامات نظریه جامع در تفسیر قیام حضرت اباعبدالله، نقد و بررسی تفاسیر گوناگون از قیام حضرت اباعبدالله، بررسی علم امام و انسان کامل، امام معصوم، انسان کامل و خلیفه الله، ماهیت علم باطنی امام، علم حضوری است، تفاوت های میان داستان حضرت ابراهیم و حضرت اباعبدالله، آثار و برکات ظاهری و باطنی قیام اباعبدالله، اصلاح روش ها و احیای سنت های صحیح عزاداری، عاشورا از زبان حافظ ؛ شرح غزلی از لسان الغیب هستند.

انتشارات حکمت چاپ دوم این کتاب را در 520 صفحه با قیمت 24هزار تومان منتشر کرده است.


5041901
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هم‌اندیشی شبکه آموزش سیما و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جهت تولید برنامه‌های آموزشی مهارت محور برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است