استانی 20:59 - 08 آبان 1393
امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود گفت: پرچم حسینی همه گرایش‌ها و سلایق‌ را دور هم جمع کرده و این امتیاز عاشوراست.

پرچم حسینی همه گرایش‌ها و سلایق‌ را دور هم جمع کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی امشب در نخستین همایش هیئت ‌امنای مساجد و تکایای شهرستان شاهرود در سال جاری که در حسینیه اعظم روستای اردیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت عزاداری در کنار کمیت آن اظهار کرد: باید از ظرفیت ویژه ماه محرم در جهت نشر معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی (ص) کمال استفاده را ببریم.

وی افزود: پرچم حسینی تنها پرچمی است که می‌تواند افراد مختلف را با گرایش‌ها و سلایق‌ گوناگون دور هم جمع کند و ماه محرم از این حیث یک فرصت بی‌نظیر جهت نشر معارف اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

ترابی از وارد شدن ریا در مجا‌لس عزاداری به عنوان یک آفت بزرگ یاد کرد و با بیان روایات و مطالبی از اخلاص در عزاداری، اخلاص را بزرگ‌ترین سرمایه در مجالس حسینی دانست.

وی افزود: اخلاص سرمایه‌ای است که اگر به کار گرفته شود، مجالس عزاداری را بسیار تاثیرگذارتر می‌کند‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود نیز به بیان مطالبی در خصوص بایدها و نبایدهای ‌مجالس عزاداری پرداخت و افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید در مجالس عزاداری مضامین اسلامی، انقلابی و قرآنی گنجانده شود.

سیدمصطفی مجیدی خاطرنشان کرد: باید با زبان نوحه و شعر، یک مسئله روز و یک مسئله‌ انقلابی یا اسلامی ر‌ا به مخاطب انتقال داد.

گفتنی است؛ این مراسم معنوی با هدف هم‌اندیشی و انسجام هیئت‌ امنای اماکن مذهبی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان شاهرود برگزار شد.

اجرای مداحی و سینه‌زنی و ذکر مصائب کربلا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


5079870
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است