اقتصادی 16:07 - 30 بهمن 1398

نصب انواع ردیاب خودرو و کاربرد آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ردیاب خودرو وسیله‌ای است که روی آن سیم کارت نصب می‌شود و با کمک آن می‌توان از محل خودرو با خبر بود و آن را ردیابی نمود. این دستگاه دارای انواع مختلفی می‌باشد. ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی از انواع آن هستند.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو دستگاهی است که به منظور ردیابی و نظارت بر روی انواع خودروها استفاده می‌شود. ردیاب خودرو از آنجایی که به کمک اتصال به سیستم موقعیت یاب جی پی اس وصل می‌شود، توانایی جستجوی موقعیت دقیق خودرو را دارا می‌باشد. ماهواره‌های جی پی اس اینگونه عمل می‌کنند که در سراسر دنیا ۲۴ ساعته کار می‌کند و از آن می‌توان در همه جهان استفاده کرد. در جاهای مختلف ماشین معمولاً نصب این ردیاب صورت می‌گیرد و تغذیه آن به کمک برق ماشین است. در صورت قطع شدن برق آن به کمک باتری پشتیبان تأمین برق آن انجام می‌شود.

جی پی اس خودرو به وسیله سیم کارت به اینترنت اتصال پیدا کرده و قادر است ذخیره اطلاعاتی که به تردد خودرو ارتباط دارد را در نرم افزار ردیابی انجام دهد. برای ردیاب‌های خودرو در داخل کشور، استان و همچنین جاده‌های میان استانی هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و در صورت خارج شدن یک ماشین از کشور هزینه دیتای موبایل از طریق رومینگ بین المللی محاسبه می‌شود و هزینه آن بیشتر خواهد بود. برای ردیاب خودرو نیازی نیست که بسته اینترنتی خریداری شود، چون میزان مصرف اینترنت آن پایین است.

ردیاب‌های آهنربایی

یکی از انواع ردیاب خودرو عنوان، ردیاب آهنربایی است که کاربردهای زیادی دارد. برای مثال از این ردیاب در داخل چمدان یا بار می‌توان استفاده کرد و از طریق آن می‌توان موقعیت را روزانه چک نمود. ردیاب خودرو همیشه روشن می‌باشد، اما ردیاب آهنربایی اینگونه نبوده و در حالت آماده باش قرار می‌گیرد، از این رو مصرف باتری در آن بسیار کم است. شرکت‌های باربری و ماشین‌ها به عنوان ردیاب کمکی جهت حفظ اموال از این ردیاب استفاده می‌کنند. ردیاب آهنربایی ضد آب و گرد و غبار بوده و می‌توان صداهای اطراف را نیز به کمک آن شنود کرد. در این ردیاب ب اتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپری به کار رفته و می‌تواند شارژدهی یک ماهه به صورت آنلاین داشته باشد. همچنین برای استفاده‌های طولانی مدت و ۳ ساله نیز می‌توان از این ردیاب به شکل آفلاین استفاده کرد.

ردیاب اتوبوس

از دیگر انواع ردیاب خودرو می‌توان به ردیاب اتوبوس اشاره کرد. این ردیاب جی پی اس توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و از آن برای کنترل ناوگان اتوبوسرانی یا جهت کنترل نمودن اتوبوس‌های داخل شهری و میان شهری استفاده نمود. روی نقشه می‌توان به کمک این ردیاب موقعیت دقیق اتوبوس و مسیرهای پیموده شده را جستجو کرد.

کاربرد ردیاب خودرو

جی پی اس هایی که در کلاس تجاری استفاده می‌شوند، امکان خطا تا حداقل ۲ متر را دارا می‌باشند. در حالت‌هایی که دستگاه جی پی اس زیر آسمان صاف و هوای گرم باشد، استفاده می‌شود. در زمانی که دستگاه ردیاب خودرو نصب شده باشد، احتمال افت کیفیت با سیگنال وجود خواهد داشت و خطا رخ خواهد داد. این ردیاب دارای میزان دقت تا اندازه‌ای می‌باشد که ماشین مورد نظر در کوچه و پس کوچه‌ها را به راحتی تشخیص دهد. این میزان خطا به اندازه ۲ تا ۵۱ متر خواهد بود.

از طریق جی پی اس خودرو امکان مشاهده کلیه مسیرهای پیموده شده توسط ماشین وجود دارد. از دور می‌توان به وسیله آن زمان حرکت و توقف ماشین‌ها را شاهد بود. این وسیله کمک می‌کند تا سرعتی که رانندگان ماشین‌های خود دارند را بتوان بررسی کرد. در صورتی که این رانندگان دارای سرعت بیش از حد مجاز باشند، یک پیام برای شما مبنی بر اینکه رانندگان دارای سرعت غیر مجاز هستند ارسال خواهد گردید و شما می‌توانید در همان زمان این موارد را به رانندگان گوشزد نمائید. از جمله مهمترین کاربردهایی که ردیاب خودرو دارد به مواردی مانند ردیابی مجرمین متواری، سیستم مدیریت ناوگان و ردیابی کانتینرها، حفاظت کردن از خودروهای شخصی و ردیابی خودروهای امانتی می‌توان اشاره کرد. به کمک این ردیاب امکان انجام مواردی مثل کنترل تردد خودرو در مناطق تعیین شده، کنترل مصرف سوخت، کنترل سرعت غیر مجاز و اندازه گیری مسیرهای پیموده شده وجود دارد.

نصب ردیاب بر روی خودرو

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید این است که آیا ردیاب، فقط روی خودرو قابلیت نصب را دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ردیاب را می‌توان روی هر نوع وسیله نقلیه ای مانند دوچرخه یا موتورسیکلت نصب کرد و برای استفاده از آن هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. محل نصب ردیاب برروی خودرو نیز بسته به نوع خودرو متفاوت بوده و نمی‌توان یک محل ثابت برای نصب آن تعیین کرد زیرا؛ در صورتی که جای ثابت داشته باشد دزدها به راحتی می‌توانند آن را پیدا کنند.

نحوه نصب ردیاب خودرو

ردیاب ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از آنها شیوه نصب متفاوتی خواهد داشت. به هر میزان که مدل ردیاب دارای امکانات بیشتری باشد، نصب آن پیچیده‌تر خواهد بود. در مدل‌های ساده جهت اتصال به برق خودرو فقط به سیم مثبت و منفی نیاز خواهد بود. به طور کلی جی پی اس های ماشین به دزدگیر خودرو شباهت دارند و نقشه نصب نیز به همراه آن خواهد بود. اگر شما از برق خودرو اطلاع داشته باشید، از روی نقشه به آسانی امکان نصب آن وجود دارد. اما در صورت شک داشتن به هر دزدگیری یا نصاب دیگری مراجعه کرده و نصب ردیاب را انجام دهید، زیرا آنها با داشتن نقشه نصب خیلی زود می‌توانند دستگاه را در محل مورد نظر نصب نمایند.

خرید بی واسطه ردیاب

برای خرید، نصب و راه اندازی انواع محصولات ردیابی باکیفیت بالا و اورجینال همراه با نرم افزار حرفه‌ای ردیابی می‌توانید به وبسایت شرکت ردیاب برتر مراجعه نمائید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10401969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ تا ۴۰ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: فروشنده طلا مستلزم ارائه فاکتور خرید طلای بالای یک گرم به مشتریان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل امور مشتریان توانیر گفت: تا اسفند سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت شده و خسارت کلی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» از امروز ۲۹ اسفند سفر‌های جاده‌ای رسما آغاز شده و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در نوروز امسال بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خودروی سواری وارد جاده‌های کشور خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران اطلاعیه‌ای تاریخ عرضه عمده سهام کنترلی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در نماد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرتعاون روستایی استان تهران نرخ مصوب سیب تنظیم بازار را ۳۱ هزار تومان و پرتقال تامسون را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است