استانی 14:31 - 18 خرداد 1399
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان عنوان کرد
ایسنا/زنجان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در روزهای گذشته ۳۰ عملیات اطفای حریق مربوط به مراتع و غیره انجام شده است.

روزهای شلوغ آتش‌نشانان در زنجان

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با آغاز فصل گرما یکی از وسیع‌ترین حریق‌هایی که از نظر آماری رتبه بیشتری در فصل تابستان دارد، از همینرو آتش‌سوزی علف‌های هرز موجب خسارت بسیاری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در فصل تابستان گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغات و مزارع می‌شود و در برخی از مواقع سهل‌انگاری و عدم آگاهی موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل و مراتع می‌شود.

وی افزود: آتش زدن علف‌های هرز، کاه و غیره سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد؛ از همینرو از شهروندان درخواست داریم از انداختن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

امیرفضلی تصریح کرد: از باغ‌داران نیز می‌خواهیم به منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌های ایمنی همچنان آمار آتش‌سوزی بالا است فقط در چند روز گذشته ۳۰ عملیات اطفای حریق مربوط به مراتع و غیره انجام شده است.

انتهای پیام


10564227
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است