بین‌الملل 13:15 - 18 آبان 1397
یک گروه وابسته به سازمان ملل متحد پس از برگزاری ده‌ها نشست در سراسر لیبی به منظور تعامل با مردم این کشور، اعلام کرد، لیبیایی‌ها به طور عمده خواهان دولتی ملی فراگیری هستند که نماینده تمامی اقشار جامعه باشد و منابع را عادلانه توزیع کند.

دولت ملی فراگیر، خواسته‌ اکثریت لیبیایی‌ها

به گزارش ایسنا، یافته‌های مرکز گفت‌وگوی انسانی نشان دهنده عدم رضایت در میان شهروندان لیبیایی نسبت به درگیری‌های فعلی میان دو گروه حاکم در کشورشان است. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که شهروندان لیبی نسبت به درگیری‌های گروه‌های مسلح، قبایل و مناطق مختلف از زمان پایان دوره معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ بدین سو ناخرسند هستند.

سازمان ملل متحد مرکز گفت‌وگوی انسانی را مجاز به برگزاری ۷۷ نشست در ۴۳ منطقه لیبی کرده تا از این طریق بتواند تعاملی با تمامی اقشار جامعه این کشور داشته باشد. بر اساس گزارش رویترز، این رویداد تجربه‌ای منحصربه‌فرد در کشوری است که در آن، افراد به ندرت این امکان را پیدا می‌کنند که عقاید خود را آزادانه بیان کنند که علت آن وجود واهمه نسبت به واکنش گروه‌های مسلح است.

بر اساس گزارش ۷۷ صفحه‌ای این مرکز، بیش از ۷۰۰۰ لیبیایی در این نشست‌ها شرکت کرده‌اند که البته از این میان ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان به صورت مجازی با این مرکز تعامل داشته‌اند.

این گروه اعلام کرد: در یکی از این نشست‌ها که در شهر "سبها" واقع در جنوب لیبی برگزار شد، گروه‌های مسلح برای ایجاد امکان برگزاری چنین نشستی اقدام به اعلام آتش بس کردند. این نشست‌ها به منظور آماده سازی برای برگزاری کنفرانس ملی در سازمان ملل که اوایل ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد، صورت گرفته است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی اعلام کرد: این کشور باید فرآیند برگزاری انتخابات را در بهار ۲۰۱۹ پس از برگزاری کنفرانس ملی به منظور رایزنی درباره مناقشات موجود آغاز کند. بر اساس گزارش مرکز گفت‌وگوی انسانی یکی از مشکلاتی که شرکت کنندگان در این نشست را بدان اشاره کرده‌اند فقدان دولتی است که نمایندگی جمعیت را داشته و باعث ایجاد یکپارچگی شود. بر این اساس اکثریت لیبیایی‌ها بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که اولویت بسیار مهم در شرایط فعلی ایجاد دولتی جدید است که بتواند تمهیدات لازم را برای تحقق آشتی ملی فراهم آورد.

لیبیایی‌ها همچنین خواستار آن هستند که توزیع منابع در میان شهروندان با رویکردی عادلانه صورت گیرد و غارت منابع نفت و گاز توسط گروه‌های مسلح خاتمه یابد.

انتهای پیام


9968462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های امنیتی لهستان از کشف وسایل جاسوسی و شنود در جلسه هیات دولت این کشور خبر داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه اینترسپت خبر داد که پلیس نیویورک تعدادی از دانشجویان معترض دستگیر شده را ضرب و شتم و عده‌ای از آنها را ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار پنجم با حضور گسترده مقامات دیپلماتیک کشورها در کاخ کرملین برگزار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» امروز سه‌شنبه مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار ششم با حضور گسترده رسمی و دیپلماتیک در کاخ کرملین آغاز شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر ارمنستان امروز (سه‌شنبه) گفت که اگر روند تحدید مرزی با جمهوری آذربایجان تعلیق یا متوقف شود، جنگی در می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طی حمله یک فرد ناشناس به بیمارستانی در چین خبر‌های تائید نشده‌ای در خصوص کشته و زخمی شدن حداقل ۱۰ نفر منتشر شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است در صورتیکه سازمان ملل عضویت کامل کشور فلسطین را قبول کند، کمک‌های مالی سازمان را قطع کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج در انگلیس با الگو گرفتن از دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطینی‌ها چادر برپا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت آرامکو اعلام کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۵ درصد در سود خود کاهش داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق از شناسایی و انهدام «خطرناک‌ترین هسته تروریستی» داعش در سامراء خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است