استانی 19:43 - 11 اسفند 1393
امام جمعه موقت لنده تأکید کرد
امام جمعه موقت لنده بر لزوم احداث توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق گردشگری تأکید کرد.

لزوم احداث توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد سفر شهرستان لنده با اشاره به خصلت میهمان‌نوازی مردم ایران گفت: میهمان‌نوازی مردم کشور مسلمان ایران برگرفته از فرهنگ دینی و معنوی آن‌ها بوده است.

وی افزود: قداست و اهمیت میهمان‌نوازی همین بس که در روایات بسیاری آمده «میهمان را احترام کنید ولو کافر باشد» و این درجه و اهمیت موضوع را به خوبی برای ما مشخص و روشن می‌سازد.

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: میهمان‌نوازی به این‌که فرد را به خانه دعوت و با غذاهای آن‌چنانی پذیرایی کنید نیست همین که بتوانیم خدمات خوب، راهنمایی درست، تخفیف در فروش اجناس و ... را بتوانیم لحاظ کنیم یک میهمان‌نوازی تمام عیار است.

الهی‌نیا اضافه کرد: خداوند نعمتی به استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن شهرستان لنده عطا فرموده و آن میراث گران‌بهایی طبیعت و زیبایی های آن است.

وی بیان کرد: برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و خدادادی شهرستان باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص رسانه‌ها استفاده و بهره لازم را ببریم و خودمان را بهتر از گذشته معرفی کنیم.

مسئول تبلیغات اسلامی لنده در ادامه به وضعیت فضاهای گردشگری در سطح شهرستان اشاره و گفت: عدم وجود امکانات فرهنگی و بهداشتی و زیرساخت‌های گردشگری باعث فرار گردشگران می‌شود ولی با حمایت و همراهی و یکدلی مسئولان و مردم باید زمینه و بستر لازم برای حضور گردشگران در این شهرستان فراهم شود.

الهی‌نیا یادآور شد: از جمله فضاهای مورد نیاز در مکان‌ها و مناطق گردشگری وجود نمازخانه و سرویس بهداشتی بوده که باید به جد پیگیری و ساماندهی شوند.

وی در ادامه به وضعیت بانک‌های شهرستان اشاره و گفت: خودپرداز بانک‌های شهرستان باید از خواب زمستان و عدم همراهی مردم بیرون بیایند و خود را آماده خدمات دهی به مردم کنند.

امام جمعه موقت لنده در پایان متذکر شد: ما با رعایت اصول و فرهنگ میهمان‌نوازی می‌توانیم آداب و رسوم دیار خود را به سراسر کشور و حتی فراتر از آن ترویج و گسترش دهیم.


5960698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است