استانی 02:29 - 16 تیر 1394
استاندار البرز:
استاندار البرز گفت: روستاها را باید با تکیه بر ظرفیت‌های بومی به همراه علم و فناوری روز، به سمت توسعه پایدار سوق دهیم.

استفاده از ظرفیت‌های بومی؛ رمز توسعه روستاها

سیدحمید طهایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: روستاهای البرز به دلیل بهره‌مندی از مواهب طبیعی می‌توانند در امر ارتقای توان تولید محصولات کشاورزی در این استان نقش بسیار مؤثر و مفیدی ایفا کنند.

وی افزود: نقش دهیاران در توسعه و ارتقای اهداف تعیین شده در سطح مناطق روستایی بسیار مهم و برجسته است؛ چرا که از افراد بومی منطقه بوده و نسبت به مسائل، مشکلات، سلیقه‌ها و دغدغه‌های عموم افراد روستا شناخت مطلوبی دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه و رشد بخش‌های مختلف هر شهر یا منطقه روستایی وابسته به شکوفایی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بومی آن منطقه و روستا است زیرا عموم قشرهای مردمی به آن زیرساخت‌ها دسترسی و شناخت داشته و منطبق با سلیقه و ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها است.

وی ادامه داد: برای هر شهر یا روستا با توجه به فرهنگ بومی آن منطقه بسته فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ویژه‌ای لازم است تا برای عموم افراد قابل استفاده باشد و رشد روزافزون جامعه را محقق کند.

استاندار البرز در پایان گفت: اقدامات نیروهای فعال دهیاری‌ها می‌تواند زمینه توسعه روستاهای البرز را فراهم ‌کند لذا هدف آنها باید به گونه‌ای تعریف و برنامه‌ریزی شود که با طی هزینه و زمان کمتر در چارچوب نقشه راهی روشن و بر مبنای قانون، اقدامات مطلوب در راستای تحقق اهداف تعیین شده صورت گیرد.

انتهای پیام


6708338
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است