استانی 09:41 - 05 مهر 1399

پای درد دل بیماران سرطانی خراسان جنوبی/زخم بدخیم هزینه های درمان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: نامش تلخ و نگران کننده است و برای همین وقتی فردی با آزمایش‌ها و سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی‌های متعدد رو به روی پزشک نشسته و از زبان او می‌شنوند که مبتلاء به یک نوع سرطان شده، مبهوت می‌ماند و گاه بغضی گلوی او را می‌فشارد.

اما همه چیز در این نقطه ختم نمی‌شود. وقتی از زبان پزشک می‌شنود که امروزه بسیاری از بیماری‌های پیشرفته‌تر از مشکل او نیز با راه و روش‌های جدید علمی قابل درمان است و حتی این درمان در استان خود او قابل پیگیری است امید دوباره در دل جوانه می‌زند و واژه توکل در وجود او پررنگ‌تر می‌شود.

به ویژه آنکه با شروع درمان افرادی را می‌بیند که مبتلاء به بیماری مشابه او بوده ولی در حال حاضر با امید به پروردگار و کمک پزشکان به زندگی عادی و روزمره برگشته‌اند.

در خراسان‌جنوبی تا چند سال قبل افرادی که درمان بیماری‌شان وابسته به شیمی درمانی بود، مجبور بودند به شهرهای دیگر به ویژه مشهد و زاهدان مراجعه کنند.

۲۰ میلیون تومان برای دو شب بستری در یک بیمارستان خصوصی

ولی با ساخت بیمارستان ایران مهر در بیرجند با کمک و مدد خیران، کار درمان بیماران مبتلاء به سرطان در این بیمارستان پیگیری می‌شود و به راستی باقیات و صالحات ارزشمندی برای خیرانی است که در مسیر ساخت این بیمارستان قدم برداشتند.

اما مشکلات بیماران سرطانی در حوزه درمان همچنان وجود دارد و به نظر می‌رسد هنوز باید برای کاهش درد این قبیل بیماران قدم‌های دیگری نیز برداشته شود.

زهرا عاطفی که از آرین شهر برای درمان دخترش به این بیمارستان مراجعه کرده است، اظهار کرد: بیماری دخترم به مغز استخوان رسیده و نیازمند جراحی فوری و جدی زانو بود و برای همین امکان درمان او در بیمارستان‌های دولتی وجود نداشت چون باید در نوبت می‌ماند.

وی بیان‌کرد: برای درمان مجبور شدیم که به یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد مراجعه کنیم که برای بستری شدن دخترم در دو شب حدود ۲۰ میلیون پرداخت کردیم.

عاطفی ادامه‌داد: آن مبلغ را هر طور بود پرداخت کرده و برای شیمی درمانی دخترم به بیمارستان ایران مهر مراجعه کردیم و با توجه به اینکه بیمه خاصی نیستیم نگران هزینه‌های درمان هستم.

این شهروند آرین شهری یادآور شد: هر چند هزینه‌های درمان در بیمارستان ایران مهر با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود ولی گاه همین هزینه‌ها برای خانواده‌های نیازمند و محروم یک مشکل و معضل است.

بیمارستان ایران مهر نیازمند راه‌اندازی اورژانس است

عاطفی افزود: البته من هیچگاه امید و توکل خود را از دست نداده‌ام به ویژه اینکه در بیمارستان با دیدن سایر بیماران درمی‌یابیم که این مشکل فقط مربوط به دختر من نیست.

بهمن حکیمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: من چند روز بعد از اولین دوره شیمی درمانی با مشکلاتی چون دل دردهای شدید، حالت تهوع و کوفتگی شدید بدن رو به رو شدم که به گفته پزشک از عوارض شیمی درمانی است.

وی ادامه‌داد: این مشکلات من همزمان با تعطیلات ماه محرم بود و باید به اورژانس مراجعه می‌کردم و در همان ایام فهمیدم بیمارستان ایران مهر اورژانس ندارد.

حکیمی گفت: بیمارستان ایران مهر امکانات بسیاری خوب و مجهزی دارد ولی نداشتن همین اورژانس در واقع یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

هزینه داروهای شیمی درمانی بسیار بالا است

وی اظهار کرد: درباره هزینه‌های درمان هم هر چند افرادی چون من که بیمه تکمیلی دارند با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شوند ولی برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، هزینه داروهای شیمی درمانی بسیار گران تمام می‌شود.

حکیمی ادامه‌داد: از طرف دیگر ما اتباع افغانستانی را نیز داریم که شاید حتی شناسنامه نیز نداشته باشند که مشکلات آن چند برابر است.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید داروهای شیمی درمانی از داروخانه برای هر دوره بیماری ام حدود ۴۰۰ هزار تومان است، یادآور شد: با توجه به اینکه در هر ماه دو مرتبه شیمی درمانی می‌شوم هزینه داروها ۸۰۰ هزار تومان در ماه تمام می‌شود که این مبلغ برای برخی از خانواده‌های نیازمند بسیار زیاد است.

رفت و آمد از شهرستان ها به بیرجند رنج بیماری را دوچندان می‌کند

شیدایی نسب از دیگر شهروندان خراسان‌جنوبی که از شهرستان بشرویه برای درمان به بیمارستان ایران مهر مراجعه و تاکنون پنج دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته و با انرژی و انگیزه مصمم به ادامه درمان است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: من در ماه پنج روز برای شیمی درمانی به این بیمارستان مراجعه می‌کنم.

وی ادامه‌داد: بعد از دوره شیمی درمانی که به شهرستان خودم مراجعت می‌کنم باید آزمایش‌هایی را انجام داده و به رویت پزشک برسانم که نیازمند مراجعت مجدد به بیرجند است.

شیدایی نسب ادامه‌داد: البته پزشک با تواضع فراوان به اینکه عکس آزمایش‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای او ارسال کنم رضایت داده که از ایشان ممنونم که در غیر این صورت همین رفت و آمدهای فراوان رنج بیماری را دو چندان می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ایران مهر موجب کاهش رفت و آمد بیماران به شهرهای بزرگ‌تر شده است، گفت: وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنم و درد بقیه افراد به ویژه کودکان و خردسالان را می‌بینم، انگار درد خود را فراموش کرده و هم درد و غصه دیگر هم استانی‌هایم می‌شوم.

اورژانس بیمارستان ایران مهر تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

سید محمود حسینی، رئیس بیمارستان ایران مهر و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر پیگیر استخدام نیرو برای راه‌اندازی اورژانس بیمارستان ایران مهر هستیم.

وی بیان‌کرد: بعد از اینکه استخدامی‌ها طبق ضوابط قانونی انجام شد شاهد راه‌اندازی اورژانس این بیمارستان خواهیم بود.

حسینی با اشاره به اینکه البته اورژانس‌های سایر بیمارستان‌ها نیز با پزشکان ما در ارتباط هستند، ادامه‌داد: در حال حاضر بیمارستان به برخی از دستگاه‌های آزمایشگاهی و شتاب دهنده خطی برای تکمیل چرخه درمان نیاز دارد.

کمک ۵۰ میلیونی مجمع خیرین سلامت به بیماران نیازمند

حسینی با تأکید بر اینکه به طور کلی هزینه داروهای شیمی درمانی برای بسیاری از خانواده‌ها زیاد است، گفت: سعی ما بر این است که نهایت همکاری را با خانواده‌های نیازمند داشته باشیم و در همین دو ماه اخیر نیز از طریق مجمع خیرین سلامت خراسان‌جنوبی حدود ۵۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها کمک شده است.

علی اکبر نخعی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۴۳ بیمار صعب لاعلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌جنوبی هستند.

وی بیان‌کرد: خدماتی چون هزینه‌های دارویی، بستری، تجهیزات پزشکی و حتی هزینه‌های نگهداری و سبد غذایی به این بیماران تعلق می‌گیرد.

کمک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد به بیماران صعب العلاج و خاص

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: میزان کمک به بیماران صعب العلاج و خاص تحت پوشش کمیته امداد از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

نخعی با اشاره به اینکه شناسایی بیماران نیازمند از طریق مددکاران و کارشناسان درمان ادارات انجام می‌شود، یادآور شد: امیدواریم با این اقدامات بار هر چند کوچکی از دوش بیماران برداریم.

یک بیماری به تنهایی رنج برای افراد به همراه دارد و جسم را با درد فراوان همراه می‌کند و به ویژه در بیماری‌هایی چون سرطان که دغدغه‌های روحی را نیز با خود دارد این مسئله مضاعف می‌شود.

امید است با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خیران به نقطه‌ای برسیم که رنج هزینه‌های دارو و درمان مضاعف به درد بیماری نشود.


10733707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است